116-0341/03 – Digitální marketing (DM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Pavel Smutný, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Pavel Smutný, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu.
2. Identifikovat specifika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky.
3. Identifikovat specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích).
4. Zhodnotit účinnost digitálního marketingu prostřednictvím měření a analyzování.
5. Posoudit obsah aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Výuka odborníka z praxe (přednáška nebo cvičení)
Anotace
Cílem předmětu je naučit studenty charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu. Studentům je představena tématika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky a specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích). Součástí je vyhodnocení účinnosti digitálního marketingu a posouzení aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Klasifikovaný zápočet - projekty na cvičeních a závěrečná kontrola znalostí. Student se musí povinně zúčastnit každé dílčí části zápočtu. Z každé části klasifikovaného zápočtu student musí obdržet minimální počet bodů.
E-learning
Studijní opory jsou dostupné v LMS systému na https://lms.vsb.cz/
Další požadavky na studenta
Vypracování semestrálního projektu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do digitálního marketingu, framework STDC.
2. Spotřebitelské chování, typologie uživatelů.
3. Marketing na sociálních médiícch.
4. Influencer marketing.
5. Reklama v sociálních médiícch.
6. Správa a obsahová strategie sociálních médií.
7. Platba za kliknutí (PPC). Analýza klíčových slov.
8. Umělá inteligence v marketingu.
9. User experience & User interface.
10. Měření návštěvnosti webových stránek a mobilních aplikací. Google Analytics. Atribuční modely.
11. Optimalizace pro vyhledávače (SEO).
12. Copywriting.
13. Branding v digitálním marketingu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky