116-0341/03 – Digitální marketing (DM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětuIng. Pavel Smutný, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Pavel Smutný, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný typu B
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
KOZ0092 Ing. Patrik Koziel
SMU78 Ing. Pavel Smutný, Ph.D.
VAV0186 Ing. Adam Vávra
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu. 2. Identifikovat specifika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky. 3. Identifikovat specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích). 4. Zhodnotit účinnost digitálního marketingu prostřednictvím měření a analyzování. 5. Posoudit obsah aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je naučit studenty charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu. Studentům je představena tématika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky a specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích). Součástí je vyhodnocení účinnosti digitálního marketingu a posouzení aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.

Povinná literatura:

CHAFFEY, Dave. Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. 7th ed. New York: Pearson Education, 2019. 545 p. ISBN 978-1-292-24157-9. LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě. Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. 329 s. ISBN 978-80-7555-084-2. ULVR, Matěj. 7 pilířů efektivního online marketingu. Praha: Nakladatelství Klika, 2022. 172 s. ISBN 978-80-7666-089-2.

Doporučená literatura:

HALL, Simon. Strategie B2B digitálního marketingu: jak využít nové business-to-business strategie a modely k dosažení růstu firmy. Přeložil Martin BEDNARSKI. Brno: Lingea, 2022. 368 s. ISBN 978-80-7508-713-3. ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2016. 216 s. ISBN 9788027006441. SÁLOVÁ, Anna, Zuzana VESELÁ a Michaela RAKOVÁ. Copywriting: pište texty, které prodávají. 2. aktualizované a rozšířené vyd. Brno: Computer Press, 2020. 348 s. ISBN 978-80-251-5017-7.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Klasifikovaný zápočet - projekty na cvičeních a závěrečná kontrola znalostí. Student se musí povinně zúčastnit každé dílčí části zápočtu. Z každé části klasifikovaného zápočtu student musí obdržet minimální počet bodů.

E-learning

Další požadavky na studenta

Vypracování semestrálního projektu.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Komunikační modely tradičních médií a nových médií. 2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics. Atribuční modely. 3. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Big Data v různých oblastech života. 4. Search engine marketing. 5. PPC. Analýza klíčového slova. 6. Měření efektivity PPC reklam a jejich optimalizace 7. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika. 8. Sociální média a marketing na sociálních sítích. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook. 9. Marketing na ostatních sociálních sítích. YouTube. 10. Geomarketing. Využití dat z mobilních telefonů, GPS a další pro marketingové účely. 11. Spotřebitelské chování na internetu. Framework STDC, typologie uživatelů eshopů. 12. Personalizace reklam v online prostředí. PPC, remarketing, sociální sítě. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu. 13. Virtuální komunity. YouTube. 14. Výkonnostní marketing. Plánování a měření kampaní.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100  51 3
Rozsah povinné účasti: Účast na cvičeních min. 50 %.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Účast na závěrečném testu + splnění individuálních úkolů po domluvě s cvičícím.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (N0414A050001) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2024/2025 (N0688A050001) Informační a znalostní management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (N0688A050001) Informační a znalostní management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (N0414A050001) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2022/2023 (N0414A050001) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2022/2023 (N0688A050001) Informační a znalostní management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (N0688A050001) Informační a znalostní management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (N0414A050001) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2020/2021 (N0414A050001) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2020/2021 (N0688A050001) Informační a znalostní management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2023/2024 zimní
2022/2023 zimní
2021/2022 zimní