116-0341/03 – Digital Marketing (DM)
Gurantor department | Department of Marketing and Business | Credits | 5 |
Subject guarantor | Ing. Pavel Smutný, Ph.D. | Subject version guarantor | Ing. Pavel Smutný, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 2 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2019/2020 | Year of cancellation | |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
1. Outline the various tools of digital marketing.
2. Identify the specifics of marketing research on the internet including data journalist.
3. Identify the specifics of consumer behaviour on the internet (e-shops and social media networks).
4. Evaluate the effectiveness of digital marketing by measuring and analyzing.
5. Judge the content of digital marketing activities from the legislative and ethical perspective.
Teaching methods
Lectures
Tutorials
Teaching by an expert (lecture or tutorial)
Summary
Cílem předmětu je naučit studenty charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu. Studentům je představena tématika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky a specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích). Součástí je vyhodnocení účinnosti digitálního marketingu a posouzení aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Additional study materials
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
Klasifikovaný zápočet - projekty na cvičeních a závěrečná kontrola znalostí. Student se musí povinně zúčastnit každé dílčí části zápočtu. Z každé části klasifikovaného zápočtu student musí obdržet minimální počet bodů.
E-learning
Studijní opory jsou dostupné v LMS systému na https://lms.vsb.cz/
Other requirements
Elaboration of the semester project.
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Introduction to digital marketing, STDC framework.
2. Consumer behaviour, user typology.
3. Marketing on social media.
4. Influencer marketing.
5. Advertising in social media.
6. Social media management and content strategy.
7. Pay-per-click (PPC). Keyword analysis.
8. Artificial intelligence in marketing.
9. User experience & User interface.
10. Measuring website and mobile app traffic. Google Analytics. Attribution models.
11. Search Engine Optimization (SEO).
12. Copywriting.
13. Branding in digital marketing.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction