116-0341/04 – Digitální marketing (DM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Pavel Smutný, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Pavel Smutný, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu.
2. Identifikovat specifika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky.
3. Identifikovat specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích).
4. Zhodnotit účinnost digitálního marketingu prostřednictvím měření a analyzování.
5. Posoudit obsah aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu je naučit studenty charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu. Studentům je představena tématika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky a specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích). Součástí je vyhodnocení účinnosti digitálního marketingu a posouzení aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Klasifikovaný zápočet - projekty na cvičeních a závěrečná kontrola znalostí. Student se musí povinně zúčastnit každé dílčí části zápočtu. Z každé části klasifikovaného zápočtu student musí obdržet minimální počet bodů.
E-learning
Další požadavky na studenta
Vypracování semestrálního projektu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Komunikační modely tradičních médií a nových médií.
2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics. Atribuční modely.
3. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Big Data v různých oblastech života.
4. Search engine marketing.
5. PPC. Analýza klíčového slova.
6. Měření efektivity PPC reklam a jejich optimalizace
7. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika.
8. Sociální média a marketing na sociálních sítích. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook.
9. Marketing na ostatních sociálních sítích. YouTube.
10. Geomarketing. Využití dat z mobilních telefonů, GPS a další pro marketingové účely.
11. Spotřebitelské chování na internetu. Framework STDC, typologie uživatelů eshopů.
12. Personalizace reklam v online prostředí. PPC, remarketing, sociální sítě. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu.
13. Virtuální komunity. YouTube.
14. Výkonnostní marketing. Plánování a měření kampaní.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky