116-0348/01 – Praxe v agenturách/médiích (PRM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity6
Garant předmětuIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Jana Gibarti, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2017/2018Rok zrušení2020/2021
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
GIB15 Ing. Jana Gibarti, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 0+6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Využít znalosti a dovednosti získané v ekonomických a marketingových předmětech v praxi

Vyučovací metody

Ostatní aktivity

Anotace

Studenti absolvují praxi ve vybraných redakcích médií, výzkumných agenturách, komunikačních agenturách, reklamních agenturách, agenturách PR nebo digitálních agenturách. Případně mohou studenti vykonávat praxi v PR oddělení nebo reklamním oddělení společnosti nebo veřejné instituce. Cílem praxe je rozvinout dovednosti studentů v činnostech souvisejících se studovanou specializací a připravit je na budoucí zaměstnání nebo podnikatelskou činnost. Před zahájením praxe vypracuje student do předem připraveného formuláře plán praxe, který obsahuje místo praxe, cíl praxe, obsah vykonávané praxe včetně předpokládaných činností, časovou organizaci výkonu praxe a kontaktní osobu zadavatele praxe. Tento plán je následně schválen garantem předmětu. Po dobu jednoho semestru se student v rámci praxe seznamuje s chodem redakce/agentury/oddělení a s činností a prací jednotlivých redaktorů/zaměstnanců. Pod vedením mentora zpracovává data a poskytnuté informace, podílí se na činnostech spojených s tvorbou obsahu médií/agentur/oddělení a zapojuje se do organizace eventů. Po absolvování praxe student předkládá student závěrečnou zprávu, ve které shrnuje výsledky své činnosti dosažené během praxe.

Povinná literatura:

JIRKŮ, Jan. Žurnalistická profese 2.0. Praha: Univerzita Karlova, 2020. 101 s. ISBN 978-80-246-4610-7. SMOLOVÁ, Helena. Public relations. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2017. 115 s. ISBN 978-80-87839-83-6. WHITAKER, W. R., R. D. SMITH and J. E. RAMSEY. Mediawriting: Print, Broadcast, and Public Relations. 5th ed. New York: Taylor&Francis, 2019. 401 p. ISBN 978-1-138-34178-4.

Doporučená literatura:

KŘÍTKOVÁ, Soňa a Petra KOUDELKOVÁ. Ekonomická žurnalistika. Praha: Oeconomica, 2015. 99 s. ISBN 978-80-245-2129-9. MARSH, CH., D. W. GUTH and B. P. SHORT. Strategic Writing: Multimedia Writing for Public Relations, Advertising and More. 4th ed. New York: Taylor&Francis, 2018. 348 p. ISBN 978-1-138-03712-0. VORÁČEK, Vladimír. Mediální komunikace a public relations ve veřejné správě. Praha: Institut pro veřejnou správu, 2018. 147 s. ISBN 978-80-86976-48-8.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

aktivní účast při tvorbě produktů v redakci/agentuře

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Využít znalosti a dovednosti získané v žurnalistických a ekonomických předmětech v praxi

Podmínky absolvování předmětu

Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2018/2019 (B6202) Hospodářská politika a správa (7202R020) Ekonomická žurnalistika P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2017/2018 (B6202) Hospodářská politika a správa (7202R020) Ekonomická žurnalistika P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2018/2019 zimní
2017/2018 zimní