116-0348/01 – Praxe v agenturách/médiích (PRM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity6
Garant předmětuIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Jana Gibarti, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2017/2018Rok zrušení2020/2021
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
GIB15 Ing. Jana Gibarti, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 0+6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Využít znalosti a dovednosti získané v ekonomických předmětech v praxi

Vyučovací metody

Ostatní aktivity

Anotace

Studenti absolvují praxi ve vybraných redakcích médií/agenturách, tzn. po dobu jednoho semestru je student v rámci praxe seznámen s chodem redakce/agentury, s činností jednotlivých redaktorů/zaměstnanců. Pod vedením redaktorů/zaměstnanců zpracovává data, informace, podílí se na činnostech spojených s tvorbou obsahu médií/agentur, podílí se na organizaci eventů. Po absolvování praxe student předkládá výsledky své činnosti vytvořené během praxe.

Povinná literatura:

JIRKŮ, Jan. Žurnalistická profese 2.0. Praha: Univerzita Karlova, 2020. 101 s. ISBN 978-80-246-4610-7. SMOLOVÁ, Helena. Public relations. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2017. 115 s. ISBN 978-80-87839-83-6. WHITAKER, W. R., R. D. SMITH and J. E. RAMSEY. Mediawriting: Print, Broadcast, and Public Relations. 5th ed. New York: Taylor&Francis, 2019. 401 p. ISBN 978-1-138-34178-4.

Doporučená literatura:

KŘÍTKOVÁ, Soňa a Petra KOUDELKOVÁ. Ekonomická žurnalistika. Praha: Oeconomica, 2015. 99 s. ISBN 978-80-245-2129-9. MARSH, CH., D. W. GUTH and B. P. SHORT. Strategic Writing: Multimedia Writing for Public Relations, Advertising and More. 4th ed. New York: Taylor&Francis, 2018. 348 p. ISBN 978-1-138-03712-0. VORÁČEK, Vladimír. Mediální komunikace a public relations ve veřejné správě. Praha: Institut pro veřejnou správu, 2018. 147 s. ISBN 978-80-86976-48-8.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

aktivní účast při tvorbě produktů v redakci/agentuře

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Využít znalosti a dovednosti získané v žurnalistických a ekonomických předmětech v praxi

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2017/2018 zimní semestr, platnost do: 2020/2021 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zápočet Zápočet  
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2018/2019 (B6202) Hospodářská politika a správa (7202R020) Ekonomická žurnalistika P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2017/2018 (B6202) Hospodářská politika a správa (7202R020) Ekonomická žurnalistika P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku