116-0348/02 – Praxe v agenturách/médiích (PRM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětuIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
NAV121 Ing. Tereza Prešnajderová, Ph.D.
VEL21 doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 0+6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Využít znalosti a dovednosti získané v ekonomických a marketingových předmětech v praxi

Vyučovací metody

Ostatní aktivity

Anotace

Studenti absolvují praxi ve vybraných redakcích médií, výzkumných agenturách, komunikačních agenturách, reklamních agenturách, agenturách PR nebo digitálních agenturách. Případně mohou studenti vykonávat praxi v PR oddělení nebo reklamním oddělení společnosti nebo veřejné instituce. Cílem praxe je rozvinout dovednosti studentů v činnostech souvisejících se studovanou specializací a připravit je na budoucí zaměstnání nebo podnikatelskou činnost. Před zahájením praxe vypracuje student do předem připraveného formuláře plán praxe, který obsahuje místo praxe, cíl praxe, obsah vykonávané praxe včetně předpokládaných činností, časovou organizaci výkonu praxe a kontaktní osobu zadavatele praxe. Tento plán je následně schválen garantem předmětu. Po dobu jednoho semestru se student v rámci praxe seznamuje s chodem redakce/agentury/oddělení a s činností a prací jednotlivých redaktorů/zaměstnanců. Pod vedením mentora zpracovává data a poskytnuté informace, podílí se na činnostech spojených s tvorbou obsahu médií/agentur/oddělení a zapojuje se do organizace eventů. Po absolvování praxe student předkládá student závěrečnou zprávu, ve které shrnuje výsledky své činnosti dosažené během praxe.

Povinná literatura:

JIRKŮ, Jan. Žurnalistická profese 2.0. Praha: Univerzita Karlova, 2020. 101 s. ISBN 978-80-246-4610-7. SMOLOVÁ, Helena. Public relations. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2017. 115 s. ISBN 978-80-87839-83-6. WHITAKER, W. R., R. D. SMITH and J. E. RAMSEY. Mediawriting: Print, Broadcast, and Public Relations. 5th ed. New York: Taylor&Francis, 2019. 401 p. ISBN 978-1-138-34178-4.

Doporučená literatura:

KŘÍTKOVÁ, Soňa a Petra KOUDELKOVÁ. Ekonomická žurnalistika. Praha: Oeconomica, 2015. 99 s. ISBN 978-80-245-2129-9. MARSH, CH., D. W. GUTH and B. P. SHORT. Strategic Writing: Multimedia Writing for Public Relations, Advertising and More. 4th ed. New York: Taylor&Francis, 2018. 348 p. ISBN 978-1-138-03712-0. VORÁČEK, Vladimír. Mediální komunikace a public relations ve veřejné správě. Praha: Institut pro veřejnou správu, 2018. 147 s. ISBN 978-80-86976-48-8.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Předložení výstupů vytvořených v době praxe (články, audio nebo video nahrávky – vše v souvislosti s místem realizace praxe).

E-learning

Další požadavky na studenta

aktivní účast při plnění úkolů v rámci praxe

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Výběr agentury/redakce/oddělení 2. Kontakt s agenturou/redakcí/oddělením 3. Sestavení plánu praxe 4. Schválení plánu praxe garantem předmětu 5. Realizace praxe 6. Vypracování závěrečné zprávy o praxi 7. Schválení závěrečné zprávy garantem předmětu 8. Udělení zápočtu

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet Zápočet   3
Rozsah povinné účasti: 100 %

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Studenti s ISP jsou povinni vykonat praxi za stejných podmínek, průběh každé praxe je individuální a je nastaven na základě dohody se studentem.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2023/2024 zimní
2022/2023 zimní
2021/2022 zimní