116-0352/01 – Ekonomická žurnalistika (EŽU)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. PhDr. Hana Srpová, CSc. | Garant verze předmětu | Ing. Jana Gibarti, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 3 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2017/2018 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
posoudit vhodnost zdrojů k tvorbě ekonomického sdělení
použít žurnalistické žánry k vytvoření ekonomického zpravodajství
porovnat média zaměřená na ekonomické informace
analyzovat ekonomické zpravodajství a publicistiku
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Anotace
Cílem předmětu Ekonomická žurnalistika je propojit ekonomické znalosti studentů se znalostmi tvorby žurnalistických žánrů. Studentům jsou vysvětlovány jednotlivé žurnalistické žánry a jejich vhodnost využití při prezentování ekonomických ukazatelů, vývoje hospodářství či významných změn ekonomických pravidel.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Tvorba a prezentace textových žánrů (zpráva, komentář) na předem zadané ekonomické téma
E-learning
Další požadavky na studenta
Tvorba a prezentace textových žánrů (zpráva, komentář) na předem zadané ekonomické téma
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1.Vývoj hospodářství v ČR a zahraničí.
2.Důležité domácí i zahraniční makroekonomické ukazatele.
3.Odvětvová struktura ekonomiky.
4.Rozvoj podnikání s očekávanými trendy dalšího vývoje ekonomiky.
5.Významné změny ekonomických pravidel a rozhodnutí vlády a jednotlivých ministerstev.
6.Tvorba a prezentace textových žánrů (zpráva, komentář) na předem zadané ekonomické téma.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky