116-0355/01 – Copywriting (CW)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětuIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
LUZ0013 Ing. Petr Lůžek
NAV121 Ing. Tereza Prešnajderová, Ph.D.
SRP01 doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Charakterizovat cílové skupiny marketingového sdělení. 2. Identifikovat specifika copywritingu v offline a online médiích. 3. Navrhnout copywriting pro jednotlivá offline a online média. 4. Zhodnotit vhodnost obsahu marketingového sdělení vůči cílovým skupinám. 5. Posoudit copywriting z legislativního a etického hlediska.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je naučit formou přednášek a cvičení studenta tvořit jednotlivé propagační prostředky s texty, ať v offline či online podobě.

Povinná literatura:

CHAFFEY, Dave and Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital Marketing. 7th ed. New York: Pearson Education, 2019. 576 p. ISBN 978-1-29224-157-9. KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4. akt. vyd. Praha: Grada, 2012. 220 s. ISBN 978-80-247-4061-4. SÁLOVÁ, Anna. Kreativní copywriting. Brno: Computer Press, 2018. 264 s. ISBN 978-80-251-4909-6.

Doporučená literatura:

ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. 2. vyd. Brno: House of Řezáč, 2016. 211 s. ISBN 978-80-270-0644-1. SÁLOVÁ, Anna et al. Copywriting: pište texty, které prodávají. Brno: Computer Press, 2015. 232 s. ISBN 978-80-251-4589-0. ŠENKAPOUN, Pavel. Webcopywriting pro samouky. Brno: Zoner Press, 2015. 208 s. ISBN 978-80-7413-176-9.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Studenti vypracovávají na cvičeních bodované dílčí úkoly z jednotlivých oblastí copywritingu.

E-learning

Další požadavky na studenta

Vypracování dílčích úkolů v rámci cvičení.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Úvod do copywritingu. 2. Vnímání textu uživateli. Mezigenerační specifika. Cílové skupiny a persony. 3. Plánování propagačních kampaní z pohledu copywritingu. Název, claim, slogan a obal. 4. Stylistika, sémiotika, sémantika, jazykové asymetrie, homonymie a homofonie. Moderní trendy v copywritingu. 5. Legislativní náležitosti copywritingu. 6. Tvůrčí tvorba pro printovou reklamu. 7. Tvůrčí tvorba pro leták, prospekt, katalog. 8. Tvůrčí tvorba pro rozhlasový a TV spot. 9. Tvůrčí tvorba pro venkovní propagaci. 10. Content marketing. Copywriting v online prostředí. 11. Copywriting a SEO. Copywriting na webu. 12. Copywriting pro bannerové a PPC reklamy. 13. Copywriting v emailu a direct marketingu. 14. Copywriting pro sociální média.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100  51 3
Rozsah povinné účasti: Studenti se musí účastnit cvičení min. z 50 %.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Studenti vypracují úkoly zadané cvičícím.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2023/2024 zimní
2022/2023 zimní
2021/2022 zimní
2020/2021 zimní