116-0356/01 – Mediální komunikace (MEK)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Jaroslav Urminský, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Jaroslav Urminský, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 3 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Charakterizovat jednotlivé prvky mediálního mixu.
2. Specifikovat indikátory pro měření mediálního trhu.
3. Sestavit mediální plán.
4. Prostřednictvím měření a testování zhodnotit účinnost mediální komunikace.
5. Posoudit obsah mediálních aktivit z legislativního a etického hlediska.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Studenti získají základní přehled o mediálním prostředí České republiky (mediální právo, mediální trh – tisk, rozhlas, televize, outdoor) a rovněž do teoretických základů pro mediální plánování. V rámci mediálního plánování je řešeno stanovení mediálního rozpočtu, intenzita kampaně a její načasování, výběr médií a jejich nákup. Součástí přednášené problematiky je také kontrola a vyhodnocení realizovaných mediálních kampaní.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Seminární práce, řešení případových studií, průběžný test.
E-learning
Studijní opory TpB:
https://lms.vsb.cz/course/view.php?id=72575
Další požadavky na studenta
Absolvování předmětu Marketingová komunikace.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1.Úvod do médií. Média, druhy médií (televize, rozhlas, tisk, outdoor, internet, nová média), význam médií, charakteristika médií, media mix.
2.Mediální scéna v ČR. Mediální trh, vlastnictví médií v ČR.
3.Mediální legislativa ČR. Tiskový zákon. Vysílací zákon. Média veřejné služby. Kvantitativní a kvalitativní omezení reklamy.
4.Tiskový trh. Trh printové reklamy. Outdoor. Trh s venkovní reklamou.
5.Rozhlas. Trh s rozhlasovou reklamou.
6.Televize. Trh s televizní reklamou. Product placement.
7.Mediální plánování. Základní pojmy a principy.
8.Mediální strategie, proces plánování médií, marketingové,
komunikační a mediální cíle.
9.Mediální plánování. Stanovení rozpočtu, rozložení kampaní v čase, intenzita kampaně.
10. Výběr komunikačního média. Nákup médií a mediální agentury.
11. Měření efektivity médií v kampaních. Kontrola a vyhodnocení mediálního plánu. Krizová komunikace s médii.
12. Moderní trendy a digitalizace médií.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky