116-0356/01 – Mediální komunikace (MEK)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětuIng. Jaroslav Urminský, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Jaroslav Urminský, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
URM003 Ing. Jaroslav Urminský, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Charakterizovat jednotlivé prvky mediálního mixu. 2. Specifikovat indikátory pro měření mediálního trhu. 3. Sestavit mediální plán. 4. Prostřednictvím měření a testování zhodnotit účinnost mediální komunikace. 5. Posoudit obsah mediálních aktivit z legislativního a etického hlediska.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Studenti získají základní přehled o mediálním prostředí České republiky (mediální právo, mediální trh – tisk, rozhlas, televize, outdoor) a rovněž do teoretických základů pro mediální plánování. V rámci mediálního plánování je řešeno stanovení mediálního rozpočtu, intenzita kampaně a její načasování, výběr médií a jejich nákup. Součástí přednášené problematiky je také kontrola a vyhodnocení realizovaných mediálních kampaní.

Povinná literatura:

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2. vyd. Praha: Portál, 2015. 390 s. ISBN 978-80-262-0743-6. PŘIKRYLOVÁ, Jana et al. Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vyd. Praha: Grada, 2019. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2. TAHAL, Radek et al. Marketingový výzkum - Postupy, metody, trendy. 2. vyd. Praha: Grada, 2022. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.

Doporučená literatura:

KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií: silné tipy pro silné uživatele. Přeložil Marek ČTRNÁCT. Tetčice: Impossible, 2017. 160 s. ISBN 978-80-87673-30-0. ROZEHNAL, Aleš. Mediální právo. 2. rozš. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2015. 463 s. ISBN 978-80-7380-549-4. SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. 548 s. ISBN 978-80-247-3568-9.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Seminární práce, řešení případových studií, průběžný test.

E-learning

Studijní opory TpB: https://lms.vsb.cz/course/view.php?id=72575

Další požadavky na studenta

Absolvování předmětu Marketingová komunikace.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1.Úvod do médií. Média, druhy médií (televize, rozhlas, tisk, outdoor, internet, nová média), význam médií, charakteristika médií, media mix. 2.Mediální scéna v ČR. Mediální trh, vlastnictví médií v ČR. 3.Mediální legislativa ČR. Tiskový zákon. Vysílací zákon. Média veřejné služby. Kvantitativní a kvalitativní omezení reklamy. 4.Tiskový trh. Trh printové reklamy. Outdoor. Trh s venkovní reklamou. 5.Rozhlas. Trh s rozhlasovou reklamou. 6.Televize. Trh s televizní reklamou. Product placement. 7.Mediální plánování. Základní pojmy a principy. 8.Mediální strategie, proces plánování médií, marketingové, komunikační a mediální cíle. 9.Mediální plánování. Stanovení rozpočtu, rozložení kampaní v čase, intenzita kampaně. 10. Výběr komunikačního média. Nákup médií a mediální agentury. 11. Měření efektivity médií v kampaních. Kontrola a vyhodnocení mediálního plánu. Krizová komunikace s médii. 12. Moderní trendy a digitalizace médií.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 35  20
        Zkouška Zkouška 65  30 3
Rozsah povinné účasti: Povinná účast na cvičení - 70 %.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Podmínky: Seminární práce a její prezentace; Zkouškový test Účast na cvičeních není povinná.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace MKO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2022/2023 letní
2021/2022 letní