116-0402/01 – Marketingový výzkum A (MVAK)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity4
Garant předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.Garant verze předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2004/2005Rok zrušení2021/2022
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
GRE04 Ing. David Grendysa, MBA
SPA50 doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
URM003 Ing. Jaroslav Urminský, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
kombinovaná Zápočet 6+6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Popsat proces marketingového výzkumu. 2. Identifikovat adekvátní metody marketingového výzkumu. 3. Navrhnout vhodné nástroje pro shromažďování informací. 4. Vysvětlit způsob tvorby výběrového souboru. 5. Specifikovat způsob přípravy a analýzy výzkumných dat.

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře
Terénní práce

Anotace

Předmět podává studentům základní přehled o roli marketingového výzkumu pro manažerské rozhodování a jeho aplikacích. Pomáhá studentům se zorientovat v postupech, metodách a technikách, které výzkum využívá s důrazem na nové postupy. Zároveň by studenti měli získat praktické zkušenosti s realizací vlastního konkrétního výzkumného projektu.

Povinná literatura:

MALHOTRA, N. K., D. F. BIRKS a P. WILLS. Marketing Research. An Applied Approach. 4th ed. New Jersey: Prentice Hall, 2012. 1037 s. ISBN 978-0-273-72585-5. ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 3. vyd. Praha: Professional, 2011. 224 s. ISBN 978-80-7431-062-1. TAHAL, Radek et al. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.

Doporučená literatura:

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. 440 s. ISBN 978-80-262-0982-9. HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. 696 s. ISBN 978-80-7367-482-3. CHURCHILL, Gilbert A. a Dawn IACOBUCCI. Marketing Research. Mason: South Western, 2010. 624 s. ISBN 978-0-324-35995-4.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Vypracování dvou semestrálních prací(tvorba dotazníku, analýza dat), písemný test.

E-learning

Další požadavky na studenta

Individuálně dle pokynů pedagoga.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Informační zabezpečení marketingu a sekundární výzkum (výzkum od stolu). 2. Metodika marketingového výzkumu. 3. Metody primárního výzkumu (výzkum v terénu). 4. Obsah dotazníku. 5. Realizace výzkumu. 6. Vizualizace, report údajů a prezentace výsledků.

Podmínky absolvování předmětu

Kombinovaná forma (platnost od: 1960/1961 letní semestr, platnost do: 2012/2013 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet Zápočet 85 (85) 0 3
        Projekt Projekt 85  0 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2020/2021 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2019/2020 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2018/2019 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2017/2018 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2016/2017 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2015/2016 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2014/2015 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2013/2014 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2013/2014 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku (02) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2012/2013 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku (02) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2012/2013 (B6208) Ekonomika a management (6208R037) Management (02) Management K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2011/2012 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku (02) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2010/2011 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku (02) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2008/2009 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku (02) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2007/2008 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku (02) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2020/2021 zimní
2019/2020 zimní
2018/2019 zimní
2017/2018 zimní
2016/2017 zimní
2015/2016 zimní
2013/2014 zimní