116-0402/04 – Marketingový výzkum A (MVAK)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.Garant verze předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný typu B
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
KRB005 Ing. Petra Klapilová Krbová, Ph.D.
SPA50 doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
kombinovaná Klasifikovaný zápočet 6+6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Popsat proces marketingového výzkumu. 2. Identifikovat adekvátní metody marketingového výzkumu. 3. Navrhnout vhodné nástroje pro shromažďování informací. 4. Vysvětlit způsob tvorby výběrového souboru. 5. Specifikovat způsob přípravy a analýzy výzkumných dat.

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře
Terénní práce

Anotace

Předmět podává studentům základní přehled o roli marketingového výzkumu pro manažerské rozhodování a jeho aplikacích. Pomáhá studentům se zorientovat v postupech, metodách a technikách, které výzkum využívá s důrazem na nové postupy. Zároveň by studenti měli získat praktické zkušenosti s realizací vlastního konkrétního výzkumného projektu.

Povinná literatura:

MALHOTRA, N. K., D. F. BIRKS a P. WILLS. Marketing Research. An Applied Approach. 4th ed. New Jersey: Prentice Hall, 2012. 1037 s. ISBN 978-0-273-72585-5. ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 3. vyd. Praha: Professional, 2011. 224 s. ISBN 978-80-7431-062-1. TAHAL, Radek et al. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.

Doporučená literatura:

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. 440 s. ISBN 978-80-262-0982-9. HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. 696 s. ISBN 978-80-7367-482-3. CHURCHILL, Gilbert A. a Dawn IACOBUCCI. Marketing Research. Mason: South Western, 2010. 624 s. ISBN 978-0-324-35995-4.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Vypracování dvou semestrálních prací(tvorba dotazníku, analýza dat), písemný test.

E-learning

Další požadavky na studenta

Individuálně dle pokynů pedagoga.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Informační zabezpečení marketingu a sekundární výzkum (výzkum od stolu). 2. Metodika marketingového výzkumu. 3. Metody primárního výzkumu (výzkum v terénu). 4. Obsah dotazníku. 5. Realizace výzkumu. 6. Vizualizace, report údajů a prezentace výsledků.

Podmínky absolvování předmětu

Kombinovaná forma (platnost od: 2019/2020 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100  51 3
Rozsah povinné účasti: Studenti se musí účastnit cvičení min. z 50 %.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Vypracování dotazníku a reportu z analýzy dat.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0413A050012) Ekonomika a management (S03) Management K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2024/2025 (B0413A050012) Ekonomika a management (S02) Podniková ekonomika K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0413A050012) Ekonomika a management (S02) Podniková ekonomika K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0413A050012) Ekonomika a management (S03) Management K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0413A050012) Ekonomika a management (S02) Podniková ekonomika K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0413A050012) Ekonomika a management (S03) Management K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B0413A050012) Ekonomika a management (S02) Podniková ekonomika K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2021/2022 (B0413A050012) Ekonomika a management (S03) Management K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2020/2021 (B0413A050012) Ekonomika a management (S02) Podniková ekonomika K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2020/2021 (B0413A050012) Ekonomika a management (S03) Management K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B0413A050012) Ekonomika a management (S03) Management K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B0413A050012) Ekonomika a management (S02) Podniková ekonomika K čeština Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2023/2024 zimní
2022/2023 zimní
2021/2022 zimní
2020/2021 zimní