116-0441/01 – Digitální marketing (DM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2017/2018 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu.
2. Identifikovat specifika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky.
3. Identifikovat specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích).
4. Zhodnotit účinnost digitálního marketingu prostřednictvím měření a analyzování.
5. Posoudit obsah aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Komunikační modely tradičních médií a nových médií.
2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics. Atribuční modely.
3. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Big Data v různých oblastech života.
4. Search engine marketing.
5. PPC. Analýza klíčového slova.
6. Měření efektivity PPC reklam a jejich optimalizace
7. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika.
8. Sociální média a marketing na sociálních sítích. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook.
9. Marketing na ostatních sociálních sítích. YouTube.
10. Geomarketing. Využití dat z mobilních telefonů, GPS a další pro marketingové účely.
11. Spotřebitelské chování na internetu. Framework STDC, typologie uživatelů eshopů.
12. Personalizace reklam v online prostředí. PPC, remarketing, sociální sítě. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu.
13. Virtuální komunity. YouTube.
14. Výkonnostní marketing. Plánování a měření kampaní.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Vypracování semestrálního projektu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu.
2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics.
3. Search engine marketing. PPC. Analýza a výzkum klíčového slova.
4. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika. Dotazování. Pozorování.
5. Spotřebitelské chování na internetu. Analýza poptávky a modely konverze. Nákupní chování online. Modely online nákupního chování. Metoda modelování strukturních rovnic.
6. Sociální sítě. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook a marketing na ostatních sociálních sítích.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky