116-0441/01 – Digital Marketing (DM)
Gurantor department | Department of Marketing and Business | Credits | 4 |
Subject guarantor | Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D. | Subject version guarantor | Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Choice-compulsory |
Year | 2 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2017/2018 | Year of cancellation | 2020/2021 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
1. Outline the various tools of digital marketing.
2. Identify the specifics of marketing research on the internet including data journalism.
3. Identify the specifics of consumer behaviour on the internet (e-shops and social media networks).
4. Evaluate the effectiveness of digital marketing by measuring and analyzing.
5. Judge the content of digital marketing activities from the legislative and ethical perspective.
Teaching methods
Lectures
Tutorials
Summary
1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Komunikační modely tradičních médií a nových médií.
2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics. Atribuční modely.
3. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Big Data v různých oblastech života.
4. Search engine marketing.
5. PPC. Analýza klíčového slova.
6. Měření efektivity PPC reklam a jejich optimalizace
7. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika.
8. Sociální média a marketing na sociálních sítích. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook.
9. Marketing na ostatních sociálních sítích. YouTube.
10. Geomarketing. Využití dat z mobilních telefonů, GPS a další pro marketingové účely.
11. Spotřebitelské chování na internetu. Framework STDC, typologie uživatelů eshopů.
12. Personalizace reklam v online prostředí. PPC, remarketing, sociální sítě. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu.
13. Virtuální komunity. YouTube.
14. Výkonnostní marketing. Plánování a měření kampaní.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Elaboration of the semestral project.
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Introduction of digital marketing. Internet Marketing. Digital Marketing. The differences between digital and traditional marketing. Adaptation of traditional media. Television, radio, print and new media. Streaming services. Livestreaming. Subscription services. Legislation of digital marketing. Consumer protection. Copyright. Ethics on the internet.
2. Measuring of website traffic. Google Analytics.
3. Search engine marketing. PPC. Analysis and keyword research.
4. Marketing research in the online environment and data journalism. Questioning. Observation. On-line journals.
5. Consumer behaviour on the internet. Demand analysis and conversion models. Online shopping behaviour. Models of online shopping behaviour.
6. Social networks. The behaviour of users on social networks. Marketing on Facebook and marketing on the other social networks.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction