116-0441/02 – Digital Marketing (DM)
Gurantor department | Department of Marketing and Business | Credits | 4 |
Subject guarantor | Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D. | Subject version guarantor | Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Choice-compulsory type B |
Year | 2 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2019/2020 | Year of cancellation | 2021/2022 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
1. Outline the various tools of digital marketing.
2. Identify the specifics of marketing research on the internet including data journalism.
3. Identify the specifics of consumer behaviour on the internet (e-shops and social media networks).
4. Evaluate the effectiveness of digital marketing by measuring and analyzing.
5. Judge the content of digital marketing activities from the legislative and ethical perspective.
Teaching methods
Lectures
Tutorials
Summary
1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Komunikační modely tradičních médií a nových médií.
2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics. Atribuční modely.
3. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Big Data v různých oblastech života.
4. Search engine marketing.
5. PPC. Analýza klíčového slova.
6. Měření efektivity PPC reklam a jejich optimalizace
7. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika.
8. Sociální média a marketing na sociálních sítích. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook.
9. Marketing na ostatních sociálních sítích. YouTube.
10. Geomarketing. Využití dat z mobilních telefonů, GPS a další pro marketingové účely.
11. Spotřebitelské chování na internetu. Framework STDC, typologie uživatelů eshopů.
12. Personalizace reklam v online prostředí. PPC, remarketing, sociální sítě. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu.
13. Virtuální komunity. YouTube.
14. Výkonnostní marketing. Plánování a měření kampaní.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
klasifikovaný zápočet – projekty na cvičeních a závěrečná písemná kontrola znalostí, povinná účast na každé dílčí části zápočtu, z každé části student musí obdržet minimální počet bodů
E-learning
Other requirements
Elaboration of the semester project.
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Introduction of digital marketing. Internet Marketing. Digital Marketing. The differences between digital and traditional marketing. Communication models of traditional media and new media. Integrated marketing communication and digital marketing.
2. Measuring of website traffic. Google Analytics. Attribution models.
3. Adaptation of traditional media. Television, radio, print in new media. Streaming services. Livestreaming. Subscription Services. Big Data in different areas of life.
4. Search engine marketing.
5. PPC. Keyword Analysis.
6. Measuring of the PPC ads efficiency and their optimization.
7. Marketing research in online environment and data journalism.
8. Social media marketing. Behaviour of social networks users. Marketing on Facebook.
9. Marketing on other social networks. YouTube.
10. Geomarketing. Usage of data from mobile phones, GPS and more for marketing purposes.
11. Internet consumer behaviour. Framework STDC, typology of eshop users.
12. Online ads personalise. PPC, remarketing, social networking. Digital Marketing Legislation. Consumer protection. Copyright. Internet Ethics.
13. Virtual communities. YouTube.
14. Performance marketing. Planning and measuring campaigns.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction