116-0500/04 – Marketing (POM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2015/2016 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Rozvinout a vysvětlit základní přehled marketingových konceptů.
2. Klasifikovat vývojovou fázi podnikové filozofie.
3. Vytvořit analýzu marketingového prostředí.
4. Kategorizovat typy marketingového výzkumu.
5. Navrhnout programy marketingového mixu.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět poskytuje systematický, komplexní a aktuální pohled na jednotlivé oblasti marketingu. Cílem předmětu je představit studentům marketingovou filosofii, seznámit je se základními pojmy, zásadami a koncepty marketingu a přiblížit obsah jednotlivých složek marketingu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat své poznatky na základní praktické problémy a využít získané znalosti v dalších navazujících předmětech.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Individuální a týmové řešení bodovaných úkolů na cvičeních, účast na cvičeních v rozsahu minimálně 60 %. Předmět je ukončen písemnou zkouškou skládající se z teoretických a aplikačních otázek.
E-learning
Další požadavky na studenta
Nejsou další požadavky na studenta.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Trh jako východisko marketingu. Typy poptávky. Konkurenční podnikatelské koncepce.
2. Marketingové prostředí. Makroprostředí, mezoprostředí a mikroprostředí.
3. Informační zabezpečení marketingu. Typy informací. Marketingový výzkum. Výzkumné metody.
4. Spotřebitelské chování. Sekvenční model. Model černé skříňky. Typy nákupní situace.
5. Segmentace trhu. Kritéria segmentace. Proces segmentace. Cílový marketing. Positioning.
6. Úvod do marketingového mixu. Prvky marketingového mixu a jejich provázanost.
7. Produkt jako prvek marketingového mixu. Elementy výrobku. Značení výrobku. Typy a funkce obalu výrobku.
8. Cyklus tržní životnosti produktu. Vývoj nového výrobku. Stádia životnosti výrobku.
9. Distribuce jako prvek marketingového mixu. Přímá a nepřímá distribuce. Distribuční kanál. Funkce VO a MO.
10. Distribuční strategie. Distribuční systémy. Vertikální marketingové systémy.
11. Cena jako prvek marketingového mixu. Typy cenových programů (nákladový, tržní, konkurenční).
12. Cenové strategie. Oceňování nových výrobků. Cenové strategie pro substituty a komplementy.
13. Marketingová komunikace jako prvek marketingového mixu. Integrovaná marketingová komunikace.
14. Strategie marketingové komunikace. Marketingový komunikační mix. Reklama. Podpora prodeje.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky