116-0502/01 – Marketingový výzkum (MRE)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity4
Garant předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.Garant verze předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Jazyk výukyangličtina
Rok zavedení2008/2009Rok zrušení2020/2021
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
BAR33 Ing. Petr Baránek, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Popsat proces marketingového výzkumu. 2. Identifikovat adekvátní metody marketingového výzkumu. 3. Navrhnout vhodné nástroje pro shromažďování informací. 4. Vysvětlit způsob tvorby výběrového souboru. 5. Specifikovat způsob přípravy a analýzy výzkumných dat.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Tento modul se zabývá základními prvky a koncepty marketingového výzkumu. Cílem je naučit studenty popsat proces marketingového výzkumu a identifikovat adekvátní metody. Studenti by měli být rovněž schopni navrhnout vhodné nástroje pro shromažďování dat a specifikovat způsob analýzy výzkumných dat.

Povinná literatura:

BROWN, T. J., SUTER, T. A. and G. A. CHURCHILL. Basic Marketing Research. 9th ed. Mason: Cengage Learning, 2018. 352 p. ISBN 978-1-337-10029-8. BURNS, A. C., VEECK, A. and R. F. BUSH. Marketing Research. 8th ed. London: Pearson, 2017. ISBN 9780134167404. MALHOTRA, N. K., D. F. BIRKS and P. WILLS. Marketing Research. An Applied Approach. 7th ed. London: Pearson, 2019. 896 p. ISBN 978-0134734842.

Doporučená literatura:

BABIN, Barry J. and William G. ZIKMUND. Exploring Marketing Research. 11th ed. Mason: Cengage Learning, 2016. 656 s. ISBN 978-1-305-26352-9. BABIN, Barry J. and William G. ZIKMUND. Essentials of Marketing Research. 6th ed. Mason: Cengage Learning, 2016. 512 s. ISBN 978-1-305-26347-5. HAIR, Joseph. F. and Mary CELSI. Essentials of Marketing Research. 4th ed. London: McGraw Hill, 2017. ISBN 9780078112119.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

individual presentation of tasks, team presentation of questionnaire design and data analysis, written mid-term test

E-learning

Další požadavky na studenta

Basic knowledge of statistics

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Introduction to market research. Problem definition and research approach. Marketing information system. The research process. Sources of marketing data. Secondary and primary research. Methods of collecting data. Survey, observation and qualitative research methods. Designing the questionnaire. Attitude measurement. Sampling. Data analysis. Hypothesis testing. Presenting the results.

Podmínky absolvování předmětu

Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2010/2011 (B6208) Ekonomika a management (6208R174) European Business Studies P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2009/2010 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance (01) Finance P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2008/2009 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance (01) Finance P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.