116-0502/02 – Marketingový výzkum (MRE)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.Garant verze předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyangličtina
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
SPA50 doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. To describe the research process. 2. To identify the suitable research method. 3. To design the questionnaire for market research. 4. To analyze the collected data. 5. To interpret the research results.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Marketing information system. The research process. Sources of marketing data. Secondary and primary research. Methods of collecting data. Survey, observation and qualitative research methods. Designing the questionnaire. Attitude measurement. Sampling. Data analysis. Hypothesis testing. Presenting the results.

Povinná literatura:

BRADLEY, N. Marketing Research: Tools and Techniques. 3rd ed. Oxford: University Press, 2013. 552 p. ISBN 978-0-199-65509-0. BROWN, T. J., SUTER, T. A. and G. A. CHURCHILL. Basic Marketing Research. 9th ed. Mason: Cengage Learning, 2018. 352 p. ISBN 978-1-337-10029-8. MALHOTRA, N. K., D. F. BIRKS and P. WILLS. Marketing Research. An Applied Approach. 4th ed. New Jersey: Prentice Hall, 2012. 1037 p. ISBN 978-0-273-72585-5.

Doporučená literatura:

BABIN, Barry J. and William G. ZIKMUND. Exploring Marketing Research. 11th ed. Mason: Cengage Learning, 2016. 656 s. ISBN 978-1-305-26352-9. BABIN, Barry J. and William G. ZIKMUND. Essentials of Marketing Research. 6th ed. Mason: Cengage Learning, 2016. 512 s. ISBN 978-1-305-26347-5. CHURCHILL, Gilbert A. and Dawn IACOBUCCI. Marketing Research. Mason: South Western, 2010. ISBN 978-0-324-35995-4.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

individual presentation of tasks, team presentation of questionnaire design and data analysis, written mid-term test

E-learning

Další požadavky na studenta

Basic knowledge of statistics

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Introduction to market research. Problem definition and research approach. Marketing information system. The research process. Sources of marketing data. Secondary and primary research. Methods of collecting data. Survey, observation and qualitative research methods. Designing the questionnaire. Attitude measurement. Sampling. Data analysis. Hypothesis testing. Presenting the results.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2011/2012 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zápočet Zápočet 85  85
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.FormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2019/2020 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2018/2019 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2017/2018 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2016/2017 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2015/2016 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2014/2015 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance (01) Finance P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2013/2014 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance (01) Finance P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2012/2013 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance (01) Finance P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (B6202) Hospodářská politika a správa (6202R010) Finance (01) Finance P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku