116-0502/04 – Marketingový výzkum (MRE)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.Garant verze předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyangličtina
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
MIT0085 Prof. Mgr. Maciej Mitrega, PhD.
SPA50 doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Popsat proces marketingového výzkumu. 2. Identifikovat adekvátní metody marketingového výzkumu. 3. Navrhnout vhodné nástroje pro shromažďování informací. 4. Vysvětlit způsob tvorby výběrového souboru. 5. Specifikovat způsob přípravy a analýzy výzkumných dat.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Tento modul se zabývá základními prvky a koncepty marketingového výzkumu. Cílem je naučit studenty popsat proces marketingového výzkumu a identifikovat adekvátní metody. Studenti by měli být rovněž schopni navrhnout vhodné nástroje pro shromažďování dat a specifikovat způsob analýzy výzkumných dat.

Povinná literatura:

BROWN, T. J., SUTER, T. A. and G. A. CHURCHILL. Basic Marketing Research. 9th ed. Mason: Cengage Learning, 2018. 352 p. ISBN 978-1-337-10029-8. BURNS, A. C., VEECK, A. and R. F. BUSH. Marketing Research. 8th ed. London: Pearson, 2017. ISBN 9780134167404. MALHOTRA, N. K., D. F. BIRKS and P. WILLS. Marketing Research. An Applied Approach. 7th ed. London: Pearson, 2019. 896 p. ISBN 978-0134734842.

Doporučená literatura:

BABIN, Barry J. and William G. ZIKMUND. Exploring Marketing Research. 11th ed. Mason: Cengage Learning, 2016. 656 s. ISBN 978-1-305-26352-9. BABIN, Barry J. and William G. ZIKMUND. Essentials of Marketing Research. 6th ed. Mason: Cengage Learning, 2016. 512 s. ISBN 978-1-305-26347-5. HAIR, Joseph. F. and Mary CELSI. Essentials of Marketing Research. 4th ed. London: McGraw Hill, 2017. ISBN 9780078112119.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Individuální prezentace úkolů, týmová prezentace tvorby dotazníku a analýzy dat, písemný průběžný test.

E-learning

Další požadavky na studenta

Základní znalost statistiky

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Úvod do marketingového výzkumu 2. Informační zdroje 3. Marketingový výzkumný problém 4. Výzkumný přístup 5. Tvorba výzkumného plánu 6. Metody výzkumu 7. Tvorba dotazníku 8. Pozorování 9. Měření postojů 10. Tvorba výběrového souboru 11. Příprava a analýza dat 12. Kvalitativní výzkum 13. Vizualizace a report údajů 14. Etický rámec marketingového výzkumu

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100  51 3
Rozsah povinné účasti: Participation in seminars min. 50 %.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Individuální prezentace a řešení úkolů, mid-term test.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0412EKF015) Finanční a daňové poradenství P angličtina Ostrava 2 povinně volitelný typu B stu. plán
2024/2025 (B0412A050006) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2024/2025 (B0413A050047) Podniková ekonomika P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0412A050006) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2023/2024 (B0413A050047) Podniková ekonomika P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0412A050006) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2022/2023 (B0413A050047) Podniková ekonomika P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán
2021/2022 (B0412A050006) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2020/2021 (B0412A050006) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán
2019/2020 (B0412A050006) Finance P angličtina Ostrava 3 povinně volitelný typu B stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.