116-0503/01 – Services Marketing (SM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětuIng. Pavlína Kozáková, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Pavlína Kozáková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyangličtina
Rok zavedení2009/2010Rok zrušení2020/2021
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiamagisterské, navazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
PAW031 Ing. Pavlína Kozáková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1.To characterize the services market, its specifics. 2.To identificate the differences between targible goods sale and services sale. 3.To compile full services offer of company including the package of services. 4.To make a decision on the using of expanded marketing mix tools in services company. 5.To modify the marketing management process in the services industry.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

The subject is focused on a characterization of service market, marketing management and marketing tools in service organisations. The aplication of marketing brings a differences to the elements of services marketing. The main part of subject is aimed on marketing mix concept use in the service industry.

Povinná literatura:

LOVELOCK, Ch. H. Services Marketing . Text, Cases and Reading. Prentice-Hall International, Inc., 1991. 526s. ISBN 0-13-80701-2 PAYNE, A. The Essence of Servicec Marketing. Pretice Hall UK) Ltd, 1993. 253s. ISBN 0-13- 284852-X

Doporučená literatura:

WOODRUFFE, H. Services Marketing. Glasgow: Bell and Bain Ltd., 1995. 307s. ISBN 0-7121-1039-9

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Services industries The nature of services Classification of services 2. Consumer behavior in services Characteristics of services Differences between goods and services Search, experince and credence properties Consumer choise, concumer experience 3. Services marketing The Role of marketing The evolution of services marketing The essence of services marketing 4. The services marketing mix Developing a marketing mix strategy The marekting mix elements Internal, external and interactive marketing 5. The service product Four levels of a services products The product life-cycle Packaging the services product 6. Pricing the services Characteristics of services and their influence upon services prices Classification of services for pricing purposes Price Tactics 7. People in services Services personnel, differing roles of people Managing the perceived service quality Internal marekting Customers 8. Processes and physical evidence Processes as structural elements Role of sevices evidence Peripheral evidence, essential evidence Atmosphere 9. Place: service location and channels Methods of distributing services Location 10. Promotion of services Promotional objectives Differences in promotion services The promotionals mix elements

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2009/2010 zimní semestr, platnost do: 2020/2021 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 40  25
        Zkouška Zkouška 60  26 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2010/2011 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T010) Finance (01) Finance P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2010/2011 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (00) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2009/2010 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (00) Marketing a obchod P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.