116-0507/02 – Řízení nákupu (PM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 3 |
Garant předmětu | Ing. Markéta Zajarošová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Markéta Zajarošová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2016/2017 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské, navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Formulovat nákupní politiku a průběh nákupního procesu.
2. Vysvětlit řízení a regulaci nákupního procesu.
3. Zhodnotit nákupní strategii a její cíle.
4. Vysvětlit kritéria, přístupy a metody volby dodavatele.
5. Posoudit možnosti zlepšení organizování nákupu v organizacích.
Vyučovací metody
Přednášky
Anotace
Obsah předmětu je zaměřen na vysvětlení pozice nákupu v systému podnikových funkcí a analýzu jeho základních aktivit. Moderní podnikový nákup zahrnuje činnosti manažerské, marketingové, obchodní a logistické. Klíčová pozornost je v rámci předmětu věnována nákupním kategoriím, nákupním strategiím, řízení jakosti a aktivitám výběru a hodnocení dodavatele. Studenti se seznámí s moderními systémy řízení nákupu, s požadavky kladenými na osobu nákupčího a moderními trendy nákupu jako jsou např. elektronické aukce.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Předmět je ukončen písemnou zkouškou skládající se z teoretických a aplikačních otázek.
E-learning
Další požadavky na studenta
Samostudium povinné literatury.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do řízení nákupu. Vymezení pojmu nákup. Postavení nákupu v organizaci.
2. Důležitost nákupu v organizacích. Cíle nákupu. Princip udržitelnosti v nákupu.
3. Nákupní strategie. Předpoklad úspěšného nákupu. Rozbor OSA.
4. Category Management. Kraljičova matice. Strategický nákup.
5. Řízení kvality dodavatelů.
6. Výběr dodavatele a proces rozhodování. Multikriteriální výběr dodavatele. Hodnocení dodavatele.
7. Šíhlý, agilní a leagilní dodavatelský řetězec.
8. Transakční nákup. E-aukce. Praktická ukázka v softwaru e-aukce.
9. Schopnosti a dovednosti nákupčích. Trendy v nákupní činnosti.
10. Behaviorální dodavatelský řetězec. Kognitivní klamy.
11. Vyjednávání v nákupu. Řešení konfliktů a role týmového vyjednávání.
12. VUCA a Nákup 4.0.
13. Emotional inteligence a Mindfulness v nákupu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.