116-0507/03 – Řízení nákupu (PM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Markéta Zajarošová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Markéta Zajarošová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Formulovat nákupní politiku a průběh nákupního procesu.
2. Vysvětlit řízení a regulaci nákupního procesu.
3. Zhodnotit nákupní strategii a její cíle.
4. Vysvětlit kritéria, přístupy a metody volby dodavatele.
5. Posoudit možnosti zlepšení organizování nákupu v organizacích.
Vyučovací metody
Přednášky
Anotace
Obsah předmětu je zaměřen na vysvětlení pozice nákupu v systému podnikových funkcí a analýzu jeho základních aktivit. Moderní podnikový nákup zahrnuje činnosti manažerské, marketingové, obchodní a logistické. Klíčová pozornost je v rámci předmětu věnována nákupním kategoriím, nákupním strategiím, řízení jakosti a aktivitám výběru a hodnocení dodavatele. Studenti se seznámí s moderními systémy řízení nákupu, s požadavky kladenými na osobu nákupčího a moderními trendy nákupu jako jsou např. elektronické aukce.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Individuální nebo týmové bodované úkoly na cvičeních zpracované v MS Word nebo Excel a absolvování zápočtového testu. Předmět je ukončen písemnou zkouškou skládající se z teoretických a aplikačních otázek.
E-learning
lms.vsb.cz (116-0507/03 Purchasing Management)
Další požadavky na studenta
Samostudium povinné literatury.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do řízení nákupu. Vymezení pojmu nákup. Postavení nákupu v organizaci.
2. Důležitost nákupu v organizacích. Cíle nákupu. Princip udržitelnosti v nákupu.
3. Nákupní strategie. Předpoklad úspěšného nákupu. Rozbor OSA.
4. Category Management. Kraljičova matice. Strategický nákup.
5. Řízení kvality dodavatelů.
6. Výběr dodavatele a proces rozhodování. Multikriteriální výběr dodavatele. Hodnocení dodavatele.
7. Šíhlý, agilní a leagilní dodavatelský řetězec.
8. Transakční nákup. E-aukce. Praktická ukázka v softwaru e-aukce.
9. Schopnosti a dovednosti nákupčích. Trendy v nákupní činnosti.
10. Behaviorální dodavatelský řetězec. Kognitivní klamy.
11. Vyjednávání v nákupu. Řešení konfliktů a role týmového vyjednávání.
12. VUCA a Nákup 4.0.
13. Emotional inteligence a Mindfulness v nákupu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky