116-0518/01 – Obchodní operace se zahraničím (FTO)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity4
Garant předmětudoc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.Garant verze předmětudoc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník1Semestrletní
Jazyk výukyangličtina
Rok zavedení2009/2010Rok zrušení2020/2021
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
KAU40 doc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zkouška 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Formulovat zásadní postupy obchodních operací a jejich specifika 2. Vysvětlit průběh obchodních operací 3. Vysvětlit náležitosti smluv v obchodních vztazích 4. Zhodnotit možnosti uplatnění platebních nástrojů a dodacích podmínek 5. Posoudit rizikovost obchodních operací 6. Posoudit specifika vázaných obchodních operací

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je poskytnout studentovi přehled všech činnosti spojených s realizací vývozních a dovozních obchodních případů. Jsou vymezeny základní principy obchodování se zahraničím, rizika a formy těchto obchodních vztahů, student je seznámen s náležitostmi kontraktace.

Povinná literatura:

DAVID, Pierre A. International Logistics: the Management of International Trade Operations. 5th ed. NEW York: Cicero Books, 2017. ISBN 978-0989490641. HILL, Charles W.L. and G. Tomas. M. HULT. Global Business Today. New York: McGraw-Hill, 2019. ISBN 978-1260565812. KRUGMAN, Paul R., Maurice OBSTFELD and Marc J. MELITZ. International Trade: Theory and Policy. New York: Pearson, 2018. ISBN 978-1292216355.

Doporučená literatura:

LUTHANS, Fred and Jonathan DOH. International Management: Culture, Strategy, and Behavior. 10th ed. New York: McGraw-Hill, 2017. ISBN 978-1259705076. TING-TOOMEY Stella and Tenzin DORJEE. Communicating Across Cultures. 2nd ed. New York: The Guilford Press, 2018. ISBN 978-1462536474.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

tudent prepare documentation for business case (specified business case) during the semester and presents essential particulars in English.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Introduction to Foreign Trade Business Enviroment Trends in Business Business Systems Business Economy international Business The Managerial Process Business Ethics

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2009/2010 letní semestr, platnost do: 2013/2014 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zkouška Zkouška 100  51 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2010/2011 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (00) Marketing a obchod P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2010/2011 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T010) Finance (01) Finance P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán
2009/2010 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (00) Marketing a obchod P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2009/2010 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T010) Finance (01) Finance P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.