116-0524/01 – Řízení maloobchodu (RM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity4
Garant předmětuIng. Petra Klapilová Krbová, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Petra Klapilová Krbová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyangličtina
Rok zavedení2014/2015Rok zrušení2020/2021
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
KRB005 Ing. Petra Klapilová Krbová, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Kategorizovat různé provozní typy maloobchodních jednotek. 2. Specifikovat trendy v maloobchodě a jejich důsledky. 3. Zdůraznit specifika marketingového mixu na maloobchodním trhu. 4. Sestavit maloobchodní mix fiktivní maloobchodní jednotky. 5. Zhodnotit pozici jednotlivých retailerů na českém trhu.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Povinná literatura:

FINNE, Sami a Hanna SIVONEN. The Retail Value Chain. London: Kogan Page Limited, 2009. 369 p. ISBN 978-7494-5456-2. KRAFFT, Manfred a Murali K. MANTRALA. Retailing in the 21st century. Berlin: Springer Verlag, 2010. 462 p. ISBN 978-3-540-72001-0. ZENTES, J., D. MORSCHETT a H. SCHRAMM-KLEIN. Strategic Retail Management. 2nd Edition. Wiesbaden: Gabler. 2011. 445 p. ISBN 978-3-8349-2536-7.

Doporučená literatura:

HÜBNER, Alexander. Retail Category Management. Decision Support Systems for Assortment, Shelf Space, Inventory and Price Planning. Berlin: Springer Verlag, 2011. 153 p. ISBN 978-3-642-22476-8. REYNOLDS, J., Ch. CUTHBERTSON a R. BELL. Retail Strategy. The View from the Bridge. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2004. ISBN 978-0-7506-5696-2.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Zpracování semestrálního projektu.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Úvod do maloobchodu. 2. Historické souvislosti vzniku a vývoje maloobchodu. 3. Maloobchodní mix. 4. Produkt a sortiment maloobchodu. 5. Cena a distribuce jako prvky maloobchodního mixu. 6. Nákupní atmosféra. 7. In-store komunikace. 8. Význam privátních značek v maloobchodě. 9. Lidské zdroje v maloobchodě. 10. Chování zákazníka v maloobchodě. 11. Specifika marketingového výzkumu v maloobchodě. 12. Maloobchodní trendy a směry vývoje.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2014/2015 zimní semestr, platnost do: 2020/2021 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 30  15
        Zkouška Zkouška 70  36 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2015/2016 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod P angličtina Ostrava 2 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.