116-0528/02 – Marketingový výzkum B (MRB)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Prof. Mgr. Maciej Mitrega, PhD. | Garant verze předmětu | Prof. Mgr. Maciej Mitrega, PhD. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2013/2014 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Characterize basic statistical terms, methods and analysis used for data analysis in marketing research.
2. Classify methods and data analysis used in qualitative and quantitative research.
3. Analyse data from questionnaire's survey with the use of software SPSS.
4. Discuss possibilities of marketing research methods application for solving particular issues.
5. Recommend measures to improve current state on the basis of carried out data analysis.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
The aim of the subject is to extend knowledge about marketing research meaning. Furthermore, students should be acquainted with certain statistical methods, which are used in research practice. The students should gain practical experiences by means of working on their own research project.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Individuální a týmové řešení úkolů na cvičení, znalostní zápočtový test, zpracování projektu. Předmět je ukončen písemnou zkouškou skládající se z teoretických i aplikačních otázek.
E-learning
Další požadavky na studenta
Student should pass basic course of Marketing Research and basic course of Statistics.
Prerekvizity
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Klasifikace typů výzkumu. Struktura výzkumných metod.
2. Tvorba výběrového souboru. Klasifikace výběrových technik. Výpočet velikosti výběrového souboru.
3. Korelační analýza. Korelační koeficienty. Omezení zkoumání korelace.
4. Regresní analýza. Lineární regrese. Logistická regrese. Pravděpodobnost a šance.
5. Testování hypotéz. Jednostranný a dvoustranný test.
6. Faktorová analýza. Explorační faktorová analýza. Rotace faktorů. Faktorová skóre.
7. Shluková analýza. Metody měření vzdáleností. Metody shlukové analýzy. Profilování shluků.
8. Conjoint analýza. Typy, předpoklady, omezení a proces conjoint analýzy.
9. Diskriminační analýza. Model diskriminační analýzy. Klasifikační výsledky.
10. Vícerozměrná analýza. Vícekriteriální hodnocení variant. Metoda AHP, Saatyho metoda.
11. Kvalitativní výzkum I. Skupinové interview. Hloubkové interview.
12. Kvalitativní výzkum II. Projektivní techniky. Etnografie. Netnografie. Mystery shopping.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích