116-0528/03 – Marketingový výzkum B (MRB)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Prof. Mgr. Maciej Mitrega, PhD. | Garant verze předmětu | Prof. Mgr. Maciej Mitrega, PhD. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2023/2024 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Characterize basic statistical terms, methods and analysis used for data analysis in marketing research.
2. Classify methods and data analysis used in qualitative and quantitative research.
3. Analyse data from questionnaire's survey with the use of software SPSS.
4. Discuss possibilities of marketing research methods application for solving particular issues.
5. Recommend measures to improve current state on the basis of carried out data analysis.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
The aim of the subject is to extend knowledge about marketing research meaning. Furthermore, students should be acquainted with certain statistical methods, which are used in research practice. The students should gain practical experiences by means of working on their own research project.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Individuální nebo týmové bodované úkoly na cvičeních zpracované v MS Excel, IBM SPSS Statistics. Předmět je ukončen písemnou zkouškou skládající se z teoretických a aplikačních otázek.
E-learning
Další požadavky na studenta
Samostudium povinné literatury.
Prerekvizity
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Klasifikace typů výzkumů. Struktura výzkumných metod.
2. Tvorba výběrového souboru. Klasifikace výběrových technik. Výpočet velikosti výběrového souboru.
3. Testování hypotéz. Podstata testování hypotéz, nulová hypotéza, předpoklady. Chí-kvadrát test.
4. Testování hypotéz. T-testy střední hodnoty. ANOVA.
5. Korelační analýza. Korelační koeficienty. Omezení zkoumání korelace.
6. Regresní analýza. Lineární regrese. Logistická regrese. Pravděpodobnost a šance.
7. Faktorová analýza. Explorační faktorová analýza. Rotace faktorů. Faktorová skóre.
8. Shluková analýza. Metody měření vzdáleností. Metody shlukové analýzy. Profilování shluků.
9. Diskriminační analýza. Model diskriminační analýzy. Klasifikační výsledky.
10. Vícerozměrná analýza. Vícekriteriální hodnocení variant. Metoda AHP, Saatyho metoda.
11. Kvalitativní výzkum I. Skupinové interview. Hloubkové interview.
12. Kvalitativní výzkum II. Projektivní techniky. Etnografie. Netnografie. Mystery shopping.
13. Úvod do akademického psaní.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.