116-0532/01 – Produktový management (PME)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2009/2010 | Rok zrušení | 2011/2012 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
1. Definovat jednotlivé funkce produktového managementu, kategorizovat typy produktů a atributy produktu na B2C trhu.
2. Analyzovat produktový sortiment a navrhnout jeho optimalizaci.
3. Vysvětlit proces vývoje nového produktu a navrhnout vhodnou strategii pro zavedení nového produktu na trh a pro řízení cyklu jeho tržní životnosti.
4. Rozhodnout o jednotlivých atributech produktu a znát principy řízení atributů produktu.
5. Navrhnout vhodnou metodiku testování produktu a jeho atributů, klasifikovat a aplikovat metody a techniky testování produktu a jeho atributů.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět poskytuje systematický, komplexní a aktuální pohled na jednotlivé funkce produktového managementu na B2C trhu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat své znalosti v praktických podmínkách při rozhodování o produktovém sortimentu, o konkrétních produktech a jejich atributech, o vývoji, testování a zavádění nových produktů na trh a o řízení produktů v průběhu celého cyklu jejich tržní životnosti. V rámci výuky je důraz kladen nejen na zvládnutí teoretické báze, ale rovněž na praktické aplikace získaných informací.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Případové studie.
Prezentace vybraných témat.
Zpracování projektu a jeho prezentace.
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do produktového managementu.
2. Rozhodování o produktovém mixu. Produktové analýzy a strategie.
3. Vývoj nových produktů.
4. Tvorba nápadů. Vývoj a testování koncepce.
5. Vývoj a testování produktu.
6. Testování trhu. Zavádění nového produktu na trh.
7. Řízení produktů v průběhu cyklu jejich tržní životnosti.
8. Marketingové strategie v jednotlivých fázích cyklu tržní životnosti produktu.
9. Management atributů produktu: Kvalita.
10. Management atributů produktu: Obal.
11. Management atributů produktu: Značka I.
12. Management atributů produktu: Značka II - řízení značky.
13. Management atributů produktu: Design.
14. Image produktu..
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.