116-0532/04 – Produktový management (PME)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2014/2015 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
1. Definovat jednotlivé funkce produktového managementu, kategorizovat typy produktů a atributy produktu na B2C trhu.
2. Analyzovat produktový sortiment a navrhnout jeho optimalizaci.
3. Vysvětlit proces vývoje nového produktu a navrhnout vhodnou strategii pro zavedení nového produktu na trh a pro řízení cyklu jeho tržní životnosti.
4. Rozhodnout o jednotlivých atributech produktu a znát principy řízení atributů produktu.
5. Navrhnout vhodnou metodiku testování produktu a jeho atributů, klasifikovat a aplikovat metody a techniky testování produktu a jeho atributů.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět poskytuje systematický, komplexní a aktuální pohled na jednotlivé funkce produktového managementu na B2C trhu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat své znalosti v praktických podmínkách při rozhodování o produktovém sortimentu, o konkrétních produktech a jejich atributech, o vývoji, testování a zavádění nových produktů na trh a o řízení produktů v průběhu celého cyklu jejich tržní životnosti. V rámci výuky je důraz kladen nejen na zvládnutí teoretické báze, ale rovněž na praktické aplikace získaných informací.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Řešení případových studií. Prezentace vybraných témat. Zpracování projektu a jeho prezentace.
E-learning
https://lms.vsb.cz/course/view.php?id=51899
Další požadavky na studenta
Základní znalosti z marketingu a marketingového výzkumu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do produktového managementu. Role produktového manažera.
2. Produkt a jeho atributy. Přístupy k produktu. Klasifikace atributů produktu.
3. Rozhodování o produktovém mixu. Produktové analýzy a strategie.
4. Proces vývoje nového produktu. Náměty na nové produkty. Koncepce produktu.
5. Vývoj a testování prototypu. Metody a techniky testování produktu.
6. Tržní testování. Zavádění nového produktu na trh.
7. Řízení produktu v průběhu cyklu jeho tržní životnosti.
8. Kvalita produktu. Charakteristiky kvality. Hodnocení kvality.
9. Obal. Typy obalů. Funkce, vlastnosti a atributy obalu.
10. Vývoj a testování obalu. Trendy v obalech
11. Značka. Klasifikace značek. Atributy značky. Funkce značky.
12. Řízení značky. Měření úspěšnosti značky.
13. Design. Funkce a atributy designu. Tvorba a hodnocení designu.
14. Image produktu. Typy image. Tvorba a analýza image.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky