116-0535/01 – Obchodní strategie (BS)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Jaroslav Urminský, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Jaroslav Urminský, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2020/2021 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Kategorizovat typy obchodních strategií
2. Zpracovat obchodní strategii
3. Zhodnotit úspěšnost obchodní strategie
4. Specifikovat výkon prodejních sil
5. Vytvořit motivační plán pro prodejní síly
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět je zaměřen na vymezení úlohy obchodní strategie v hierarchické struktuře podnikových strategií, na její obsah a možné varianty zaměření. Akcentován je proces tvorby strategie. Je specifikována role organizačních jednotek při naplňování business strategie a při strategickém řízení obchodní činnosti ve firmě. Pozornost je následně věnována vybraným funkčním strategiím, zejména strategii nákupní, distribuční a prodejní. Zdůrazňovány jsou progresívní strategické přístupy a alternativní směry strategického rozvoje.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Hodnocení znalostí se ověřuje splněním písemného testu, zpracováním seminární práce na vybrané téma.
E-learning
Další požadavky na studenta
Prezentace a obhájení semestrálního projektu, zkušební zápočtový test
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1.Podstata, význam, úloha strategií pro podnik.
2.Pojetí a typologie strategií, varianty strategických přístupů.
3.Místo business strategií v hierarchické struktuře firemních strategií, specifika jednotlivých strategických úrovní.
4.Proces tvorby business strategie.
5.Strategické postupy dle fází rozvoje firmy.
6.Vybrané analýzy jako východisko strategického rozhodování.
7.Funkční strategie, jejich obsah a přístupy.
8.Strategické řízení procesu distribuce, volba distribučního systému a jeho hodnocení.
9.Kooperační strategie. Úloha koncepce ECR pro zajištění konkurenceschopnosti firem.
10.Category management.
11.Specifické prodejní systémy - strategie přímého prodeje, franchisové strategie.
12.Strategie a taktiky výrobce na trhu spotřebního zboží.
13.Problematika strategie rodinných firem.
14.Příklady strategických postupů z firemní praxe.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.