116-0804/01 – Obchodní činnosti (OC)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. | Garant verze předmětu | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2006/2007 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1.Zdůraznit význam a úlohu obchodní činnosti jako lidské aktivity a jako odvětví hospodářství, aplikovat marketingový přístup
2.Charakterizovat dvě stránky obchodu - nákup a prodej jako podnikové činnosti specifického významu, zdůraznit důležitost lidského prvku pro jejich efektivitu
3.Klasifikovat a porovnat nositele velkoobchodní a maloobchodní činnosti
4.Vysvětlit současné vývojové tendence obchodu, charakterizovat jejich projevy a důsledky
5.Klasifikovat obchodní provoz a jeho prvky, demonstrovat jejich variantní propojení
6.Diskutovat parametry prostředí obchodu pro zajištění jeho žádoucího (očekávaného) rozvoje
Vyučovací metody
Přednášky
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty s procesem obchodování, s činnostmi, jimiž se tento proces realizuje. Současně také poukázat na význam obchodu jako odvětví terciálního sektoru NH a na nové směry jeho rozvoje v nadcházejícím období globalizace ekonomiky. Jde o vymezení základních pojmů, vztahů, účastníků a podmínek ovlivňujících provádění obchodních transakcí tak, aby mohly navázat specializační předměty v dalších semestrech studia.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Základní vymezení obchodu a jeho charakteristika.
2. Nákup jako podniková funkce a jeho zajištění.
3. Prodej jako podniková funkce a jeho zajištění..
4. Význam a místo lidských zdrojů pro realizaci obchodních aktivit.
5. Velkoobchod a jeho úloha v procesu distribuce.
6. Maloobchod a jeho úloha v procesu distribuce.
7. Obchodní provoz a jeho zajištění. Maloobchodní technologie.
8. Současnost a vývojové trendy obchodu
9. Kooperační struktury v obchodu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.