116-0817/01 – International Marketing (MEM)

Gurantor departmentDepartment of Marketing and BusinessCredits4
Subject guarantordoc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.Subject version guarantordoc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.
Study levelundergraduate or graduateRequirementChoice-compulsory
Year2Semestersummer
Study languageCzech
Year of introduction2006/2007Year of cancellation2009/2010
Intended for the facultiesIntended for study types
Instruction secured by
LoginNameTuitorTeacher giving lectures
KAU40 doc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.
Extent of instruction for forms of study
Form of studyWay of compl.Extent
Lifelong Credit and Examination 1+0

Subject aims expressed by acquired skills and competences

1.Formulovat specifika mezinárodního marketingového prostředí 2. Kategorizovat formy vstupů na mezinárodní trhy 3. Vysvětlit zásady segmentace mezinárodních trhů 4. Zhodnotit marketingové přístupy k adaptaci marketingového mixu pro mezinárodní trhy 5. Posoudit možnosti organizace marketingových aktivit pro mezinárodní trh

Teaching methods

Summary

předmět objasní význam mezinárodního marketingu, vysvětlí jeho podstatu. Umožní segmentovat mezinárodní trh a uplatňovat znalosti o mezinárodním marketingovém prostředí. Zásadní je porozumění adaptaci prvků marketingového mixu ve vztahu ke konkrétnímu trhu s využitím znalosti o daném prostředí. Aplikace marketingového výzkumu v mezinárodním prostředí včetně metod. Organizace marketingových aktivit vůči mezinárodnímu trhu.

Compulsory literature:

Machková, H. Mezinárodní marketing, Praha Grada 2006, ISBN 80-247-1678-X

Recommended literature:

Way of continuous check of knowledge in the course of semester

E-learning

Other requirements

Prerequisities

Subject has no prerequisities.

Co-requisities

Subject has no co-requisities.

Subject syllabus:

Conditions for subject completion

Lifelong form (validity from: 1960/1961 Summer semester)
Task nameType of taskMax. number of points
(act. for subtasks)
Min. number of pointsMax. počet pokusů
Exercises evaluation and Examination Credit and Examination 100 (145) 51 3
        Examination Examination 100  0 3
        Exercises evaluation Credit 45  0 3
Mandatory attendence participation:

Show history

Conditions for subject completion and attendance at the exercises within ISP:

Show history

Occurrence in study plans

Academic yearProgrammeBranch/spec.Spec.ZaměřeníFormStudy language Tut. centreYearWSType of duty
2008/2009 (N6208) Economics and Management (6208T037) Management C Czech Ostrava 2 Choice-compulsory study plan

Occurrence in special blocks

Block nameAcademic yearForm of studyStudy language YearWSType of blockBlock owner

Assessment of instruction

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.