116-0947/01 – Obchodní podnikání (DOP)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 10 |
Garant předmětu | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. | Garant verze předmětu | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2006/2007 | Rok zrušení | 2012/2013 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Kurz akcentuje význam obchodu jako odvětví národního hospodářství. Poukazuje na dynamiku vývoje obchodu a jeho úlohu v procesu globalizace. Vychází ze skutečnosti, že současný obchod jako předmět činnosti nabývá stále většího významu a zároveň představuje jistým způsobem specifický soubor činností, jejichž zvláštnostem je třeba přizpůsobit věcný a procesní obsah fungování obchodní firmy, vč. jejího řízení a managerského rozhodování. Důraz je kladen na oblast ekonomiky a marketingového řízení obchodní firmy.
Vyučovací metody
Anotace
Obchod a jeho vývojové trendy, tržní dominance, internacionalizace a
kooperace obchodních firem. Hodnocení čs. obchodní struktury, podmínky
obchodního podnikání, legislativa. Cíle obchodní firmy a její organizace.
Ekonomické informace, kalkulace a ceny obchodní firmy. Finanční řízení,
nástroje financování se zvláštním významem pro obchod. Diagnostika hospodaření
obchodní firmy, krizový vývoj, postup jeho řešení. Plánování v obchodní
firmě. Logistické řízení pohybu zboží a zásob v obchodě. Obchodní provoz,
obchodně provozní operace, nákupní činnosti, prodejní činnosti. Lidské zdroje
v obchodě, stimulace pracovního chování. Marketingové nástroje a marketingové
řízení obchodních firem.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Absolvování zkoušky z oborového předmětu Podniková ekonomika a management.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Vychází ze skutečnosti, že současný obchod jako předmět činnosti nabývá
nebývalého významu a zároveň představuje jistým způsobem specifický soubor
činností, jejichž zvláštnostem je třeba přizpůsobit věcný a procesní obsah
fungování obchodní firmy, vč. jejího řízení a managerského rozhodování. Je
zaměřen na rozšíření poznatků využitelných pro praxi obchodního managementu s
důrazem na ekonomické výsledky řízení firmy malé a střední velikosti. Při
výuce
budou využity propočty a případové studie z praxe obchodních firem.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.