116-0947/01 – Business Venture (DOP)
Gurantor department | Department of Marketing and Business | Credits | 10 |
Subject guarantor | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. | Subject version guarantor | Ing. Miluše Hluchníková, CSc. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Choice-compulsory |
Year | | Semester | winter + summer |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2006/2007 | Year of cancellation | 2012/2013 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Kurz akcentuje význam obchodu jako odvětví národního hospodářství. Poukazuje na dynamiku vývoje obchodu a jeho úlohu v procesu globalizace. Vychází ze skutečnosti, že současný obchod jako předmět činnosti nabývá stále většího významu a zároveň představuje jistým způsobem specifický soubor činností, jejichž zvláštnostem je třeba přizpůsobit věcný a procesní obsah fungování obchodní firmy, vč. jejího řízení a managerského rozhodování. Důraz je kladen na oblast ekonomiky a marketingového řízení obchodní firmy.
Teaching methods
Summary
The subject is taught by practice. The polarization of this practice is
influenced by reality that commerce represent specific groups of activities
whose specific features we must adapt as pragmatic as procedural content of
operations business firm, inclusive of its economical operating.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Passing the exam from module Business Administration and Management.
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
Business strategy.
Distribution Strategy.
Sales Strategy.
Methods in Business Administration.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.