116-0949/01 – Strategické marketingové řízení (SMR)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 10 |
Garant předmětu | doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc. |
Úroveň studia | postgraduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2006/2007 | Rok zrušení | 2012/2013 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | doktorské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1.Sestavit situační analýzu.
2.Identifikovat metody pro měření trhu.
3.Kategorizovat typy marketingových strategií.
4.Vysvětlovat vhodnost aplikace programů marketingového mixu.
5.Charakterizovat marketingové modely.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Anotace
Předmět je zaměřen na pochopení problematiky strategického marketingového řízení a tvorbu strategických přístupů. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni aplikovat vhodné teoretické koncepty a analytické modely při tvorbě publikačních výstupů.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Obsah marketingového řízení. Strategická marketingová analýza jako
východisko marketingového plánu. Analytické metody. Analýza a měření trhu.
Analýza subjektů trhu (zákazník, konkurence, maloobchod). Analýza ziskovosti a
marketingové produktivity. Poslání společnosti, strategie společnosti a
marketingové cíle. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost
použití. Marketingové programy. Výrobkové programy. Cenové programy. Reklamní
programy. Programy podpory prodeje. Prodejní a distribuční programy.
Organizace marketingových činností. Marketingový plán, jeho implementace a
kontrola. Marketingový audit. Marketingové modely.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.