116-0951/01 – Řízení nákupu (ŘN)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 10 |
Garant předmětu | doc. Dr.Ing. Miroslav Merenda | Garant verze předmětu | doc. Dr.Ing. Miroslav Merenda |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2006/2007 | Rok zrušení | 2011/2012 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1.Formulovat nákupní politiku a prúběh nákupního procesu v základních formách subjektů tržního prostředí.
2.Vysvětlit řízení a regulaci nákupního procesu s ohledem na typ tržního subjektu.
3.Zhodnotit nákupní srategii a jeji cíle včetně strategie materiálového sortimentu.
4.Vysvětlit volbu dodavatele jako ústřední problém nákupního marketingu, kritéria, přístupy a metody volby dodavatele.
5.Posoudit možnosti zlepšení organizování nákupu v organizacích v rámci systému řízené jakosti nákupního procesu.
Vyučovací metody
Anotace
Cíle, funkce a úkoly podnikového nákupu. Plánování, organizování,
vedení lidí a kontrola nákupu. Stanovení materiálových potřeb. Metody
stanovení materiálové spotřeby orientované na výrobní program, metody
orientované na období. Logistika v nákupu. Náklady nákupu. Logistické výkonové
parametry nákupu. Logistická regulace zásob, její metody a techniky. Marketing
v nákupu. Modely nákupního procesu organizací. Tržní analýzy pro nákup,
nákupní marketingový mix. Vyhledávání, výběr a vyhodnocování dodavatelů.
Procesní řízení nákupu. Proces nákupu z pohledu norem ISO 9000:2000. Trendy v
řízení procesů podnikového nákupu.
Povinná literatura:
Kita, J. Nákup a predaj. Bratislava: Sprint, 1998
Kotler, P. Marketing management, Praha: Grada, 2001
Lukoszová, X. a kol. Řízení nákupu. Ostrava: VŠB-TU, 2000
Lukoszová, X. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004
Pražská, L.-Jindra, J. Obchodní podnikání. Praha: Management Press,
2002
Schulte, Ch. Logistika. Praha: Victoria Publishing, 1994
Tomek, J-Hofman, J. Moderní řízení nákupu v podniku. Praha: Management
Press, 1999
Tomek, J.-Tomek, G. Nákupní marketing. Praha: Grada Publishing, 1996
Normy ISO 9000:2000
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Studenti by měli absolvovat zkoušku z Podnikové ekonomiky.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Cíle, funkce a úkoly podnikového nákupu. Plánování, organizování,
vedení lidí a kontrola nákupu. Stanovení materiálových potřeb. Metody
stanovení materiálové spotřeby orientované na výrobní program, metody
orientované na období. Logistika v nákupu. Náklady nákupu. Logistické výkonové
parametry nákupu. Logistická regulace zásob, její metody a techniky. Marketing
v nákupu. Modely nákupního procesu organizací. Tržní analýzy pro nákup,
nákupní marketingový mix. Vyhledávání, výběr a vyhodnocování dodavatelů.
Procesní řízení nákupu. Proces nákupu z pohledu norem ISO 9000:2000. Trendy v
řízení procesů podnikového nákupu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.