116-9549/01 – Strategic Marketing Management (SMM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu | Kredity | 10 |
Garant předmětu | doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc. |
Úroveň studia | postgraduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2014/2015 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | doktorské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. To set up the situation analysis.
2. To identify the methods of market measurement.
3. To categorize the types of marketing strategies.
4. To explain the application of the marketing mix programs.
5. To characterize the marketing models.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Anotace
The subject is focused on understanding of strategic marketing management and setting strategic approaches. Using case studies, internal and external strategic analysis methods are applied. Attention is paid to the implementation of the strategy with its impact on the company's position on the market. At the end of the course, students should be able to apply appropriate concepts and analytical models, propose an appropriate strategic framework and think through the different parts of the strategy implementation.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Written project and oral exam.
E-learning
Další požadavky na studenta
Student should pass the exam from module Business Administration and Management.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Content of marketing management. Strategic Marketing analysis as base for marketing plan. Analytical methods. Internal analysis. Productivity and profitability analysis. External analysis. Customer analysis. Competitor analysis. Retailer analysis. Company strategy and goals. Marketing strategies and goals. Product programs. Price programs. Advertising programs. Sales promotion programs. Distribution programs. Organization of marketing activities. Marketing plan, its implementation and controlling. Marketing audit. Marketing models.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích