118-0443/02 – Regional and City Marketing (Regmarkk)
Gurantor department | Department of Regional and Environmental Economics | Credits | 4 |
Subject guarantor | prof. Ing. Jan Sucháček, Ph.D. | Subject version guarantor | prof. Ing. Jan Sucháček, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Choice-compulsory |
Year | | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2015/2016 | Year of cancellation | 2020/2021 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Master, Bachelor, Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Cílem předmětu je seznámit posluchače s úlohou a významem regionálního a městského marketingu pro územní rozvoj. Budou zde analyzovány důvody vzniku a rozšíření tohoto v současnosti se nesmírně dynamicky vyvíjejícího oboru. Pozornost bude věnována také prvkům a procesům, které náleží do regionálního a městského marketingu. Vedle teoretických aspektů a souvislostí marketingu regionů a měst nebude opomenuto ani jeho praktické uplatnění, protože to se postupně stává neoddělitelnou součástí řízení měst a regionů.
Teaching methods
Lectures
Summary
Compulsory literature:
1. Asworth, G., Voogd, H. Selling the City: Marketing Approaches in Public Sector Urban Planning. London: Belhaven Press, 1990. 2. Kotler, P., Haider, D., Rein, I. Marketing Places. London: Free Press. 2002.
Recommended literature:
1. Sucháček, J. Territorial Development Reconsidered. Ostrava: VŠB-TU, 2008.
Additional study materials
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
writing seminar work
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Základní vymezení městského a regionálního marketingu. Cíle, úkoly, typy a principy městského a regionálního (M a R) marketingu. Specifika M a R marketingu. Od tradičního marketingu k jeho teritoriální modifikaci. 2. Obecná východiska M a R marketingu. Fáze procesu a charakteristické rysy M a R marketingu. Financování, institucionální a organizační formy M a R marketingu. 3. Geneze hlavních proudů M a R marketingu. Vznik a vývoj M a R marketingu ve vyspělých zemích. Od fordismu k postfordismu. 4. Vznik a vývoj M a R marketingu v tranzitivních zemích. Specifika a odlišnosti od vyspělých zemí. Rámec aplikace M a R marketingu v ČR. 5. Identifikace marketingového prostředí měst a regionů. Vnější a vnitřní prostředí měst a regionů. Informační rámec, získávání údajů, jejich analýza, zpracování a interpretace. 6. Hledání postavení měst a regionů v konkurenčním prostředí. Tržní postavení (positioning). Segmentace a cílové skupiny. 7. Aplikace marketingového mixu. Vymezení produktu měst a regionů. Kvalita produktu měst a regionů. Úloha cen, distribuce a materiálního prostředí. Význam komunikačního mixu, lidských zdrojů, procesů a partnerství. 8. Média a města a regiony. Vliv celostátních a regionálních medií na život a image měst a regionů. 9. Metody a techniky marketingu M a R. Metody, techniky, modely a praktické postupy marketingu M a R. Socioekonomický rámec používaných metod. 10. Komplexní teritoriální marketing. Základní elementy a charakteristické rysy. 11. Implementace marketingu M a R. Strategie rozvoje měst a regionů a úloha marketingu M a R. 12. Případové studie a praxe marketingu M a R. Zavádění marketingu do řízení měst Moravskoslezského kraje (výsledky průzkumu). Marketing cestovního ruchu Moravskoslezského kraje. Konkrétní zjištění kladných a záporných prvků marketingu M a R.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction