119-0319/01 – Právo v reklamní praxi (PvRP)
Garantující katedra | Katedra práva | Kredity | 5 |
Garant předmětu | prof. JUDr. Naděžda Rozehnalová, CSc. | Garant verze předmětu | prof. JUDr. Naděžda Rozehnalová, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
V rámci předmětu studenti budou schopni:
- popsat rozdíly v regulaci reklamy právem veřejným a právem soukromým
- objasnit význam etické samoregulace reklamy
- vyhodnotit zákonnost reklamy
- analyzovat reklamu podle právní a etické regulace
- porovnávat prostředky právní a etické regulace reklamy
- doporučovat změny reklamy v souladu se zákonnou a etickou regulací
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět seznamuje studenty s problematikou veřejnoprávní a soukromoprávní regulace reklamy v ČR a také s její etickou samoregulací. Cílem je vybavit studenty znalostmi umožňujícími rozlišit jednotlivé oblastí regulace reklamy, porozumět jejich navzájem odlišným prostředkům namířeným proti nedovolené reklamě a zhodnotit rizika spojená s právními delikty.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
klasifikovaný zápočet – seminární práce a její prezentace, písemný test, povinná docházka na cvičení, aktivní účast na cvičení
E-learning
kurz LMS
Další požadavky na studenta
Během studia plnit zadání a úkoly dané pedagogem.
Během studia sledovat aktuální změny legislativy v souladu s pokyny přednášejících.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Reklama, právní regulace a její historický vývoj, prostředky právní regulace.
2. EU a omezení reklamy.
3. Marketingové pojetí reklamy. Postavení reklamy v marketingovém komunikačním mixu.
4. Reklamní kampaň. Klientský brief. Strategie reklamního sdělení. Kreativní strategie.
5. Zákon o regulaci reklamy: pojem reklamy, systém regulace, kompetentní orgány veřejné správy, prostředky regulace. Nedovolené způsoby šíření, formy a obsah reklamy.
6. Odpovědnost za reklamu. Správní delikty.
7. Reklama v rozhlasovém a televizním vysílání.
8. Ochrana spotřebitele a nekalé obchodní praktiky jako nedovolená reklama.
9. Generální klauzule nekalé soutěže a reklama. Vybrané skutkové podstaty nekalé soutěže. Žaloba na ochranu proti nekalé soutěži.
10. Nevyžádaná obchodní sdělení (spamy), Product placement. Další vybraná omezení reklamy veřejným právem.
11. Etická samoregulace reklamy. Rada pro reklamu. Etický kodex reklamy. Arbitrážní komise. Expertní činnost.
12. Reklama a ochrana osobnosti a pověsti.
13. Občanskoprávní omezení reklamy. Prostředky občanskoprávní ochrany osobnosti fyzické osoby a pověsti právnické osoby.
14. Reklama a osobní údaje. Nakládání s osobními údaji a prostředky regulace.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky