119-0327/02 – Advertising Law (RP)
Gurantor department | Department of Law | Credits | 3 |
Subject guarantor | Mgr. Pavel Godický | Subject version guarantor | Mgr. Pavel Godický |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 3 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2009/2010 | Year of cancellation | 2011/2012 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Bachelor, Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
In the frame of the subject students are supposed to:
- describe legal enviroment, define its subject, outline the methods of
regulation and list basal forms of regulation,
- comprehend principles of the public law and private law regulation and explain differences between them
- apply gained knowledge and comprehension when interpreting and solving model situations
Teaching methods
Summary
Interpretation is focused on public and private law regulation of advertisement with a stress on mutual connections as well as on present form of self-regulation given by cosensus of persons making business in adverstisement. This topic also involves basis of author and industrial law regulation being fundamentally related to adverstisement dissemination.
Compulsory literature:
Nováková, E.; Jandová, V. Reklama a její regulace. Praha: Linde Praha, 2006.
Winter, F. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde Praha, 2007.
Recommended literature:
Winter, F. a kol. Právo a reklama. Praha: Linde Praha, 1996.
Winter, F. Reklama a právo. Praha: Orac Praha, 2001.
Munková, J. Právo proti nekalé soutěži. Praha: C. H. Beck, 1996.
Hulva, T. Ochrana spotřebitele. Praha: Aspi, a.s., 2005.
Horáček, R.; Čada, K. Hajn, P. Práva k průmyslovému vlastnictví. Praha: C. H. Beck, 2005.
Chaloupková, H.; Holý, M. Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Praha: C. H. Beck, 2004.
Telec, I. Tvůrčí práva duševního vlastnictví. Brno: MU Brno, 1994.
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
Úvod do předmětu
Pojem reklama. Právní regulace a její vývoj. Prostředky právní regulace. EU a omezení reklamy
Reklama a veřejné právo I. Zákon o regulaci reklamy: pojem „reklama“, sytém regulace, kompetentní orgány státní správy, prostředky regulace.
Reklama a veřejné právo II.
Zakázané způsoby šíření, formy a obsahu reklamy ( klamavá reklama, podprahová reklama, skrytá reklama a jiné ).
Reklama a veřejné právo III.
Omezení způsobu šíření, formy a obsahu reklamy některých komodit zboží a služeb (tabákové výrobky, alkoholické nápoje, zbraně a střelivo a jiné ).
Reklama a veřejné právo IV.
Reklama v rozhlasovém a televizním vysílání. Postavení rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
Reklama a veřejné právo V.
Regulace reklamy v ostatních oblastech veřejného práva (tiskový zákon, zákon o některých službách informační společnosti, zákon o loteriích a jiných podobných hrách, zákon o pozemních komunikacích, zákon o elektronických komunikacích, zákon o ochraně spotřebitele).
Odpovědnost za šíření reklamy dle veřejného práva. Šíření reklamy jako správní delikt (sankční řízení ) a jako trestný čin ( vybrané skutkové podstaty trestných činů ).
Reklama v rámci nekalé soutěže
Vybrané skutkové podstaty nekalé soutěže. Generální klauzule nekalé soutěže a reklama. Soukromo právní aspekty regulace reklamy.
Právní ochrana proti nekale soutěžní reklamě
Žaloba na ochranu proti nekalé soutěži jako prostředek ochrany proti nedovolené reklamě dle soukromého práva.
Etická samoregulace reklamy
Rada pro reklamu. Etický kodex reklamy. Arbitrážní komise. Expertní činnost
Autorské dílo a další autorsko právní statky v reklamě
Autorské dílo a autor. Umělecký výkon a výkonný umělec. Zvukový a zvukově obrazový záznam. Kolektivní správce. Licence
Průmyslová práva v reklamě
Ochranná známka a práva k ní. Označení původu a zeměpisná označení a práva k nim.
Průmyslový vzor a práva k němu.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction