121-0329/01 – Internetová žurnalistika (INTZURNAL)
Garantující katedra | Katedra ekonomické žurnalistiky | Kredity | 2 |
Garant předmětu | PhDr.Mgr. Vojtěch Bednář | Garant verze předmětu | PhDr.Mgr. Vojtěch Bednář |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2007/2008 | Rok zrušení | 2016/2017 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Popsat základní prvky tvorby internetových žurnalistických textů
Vysvětlit životní cyklus internetového dokumentu
Diskutovat o struktuře redakčního a publikačního systému
Porovnat prvky tiskové verze, textové verze
Využít internet a žurnalistické texty při tvorbě redakčního a publikačního systému
Vyučovací metody
Přednášky
Semináře
Anotace
Cílem předmětu je seznámit frekventanty s vývojem, současností a perspektivami žurnalistiky v online prostředí, se specifikaci online žurnalistiky a s nástroji, které ke své práci používá. Absolvent předmětu je vybaven nezbytnými teoretickými i praktickými znalostmi, které potřebuje k samostatné práci online žurnalisty. Předmět reflektuje aktuální trendy a směry vývoje, proto je následně uvedená osnova předmětu pouze orientační.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
ccccccccccvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Internet a žurnalistika
2. Struktura redakčního a publikačního systému
3. Vizualizace obsahu stránek
4. Životní cyklus dokumentu
5. Přílohy, související odkazy, fotogalerie
6. Zabezpečení heslem
7. Provázanost pomocí odkazů
8. Správa redaktorů
9. Záznam událostí
10. Různé jazykové verze
11. Tiskové verze, textové verze, mapa stránek
12. Optimalizace pro vyhledávače
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky