121-0346/01 – Mediální plánování a výzkum (MEPV)

Garantující katedraKatedra ekonomické žurnalistikyKredity3
Garant předmětuMgr. Daniel KöpplGarant verze předmětuMgr. Daniel Köppl
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení2016/2017
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
KOP0074 Mgr. Daniel Köppl
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 0+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

klasifikovat výzkumné projekty posoudit metodologii výzkumných projektů zdůvodnit využití technologií výzkumu zhodnotit využití výzkumu pro cílovou skupinu

Vyučovací metody

Semináře

Anotace

Předmět Mediální plánování a výzkum je koncipován jako seznámení s jedním ze základních nástrojů současné marketingové komunikace a nezbytnou součástí stávajícího mediálního prostředí. Kurz seznamuje posluchače s vývojem mediálního výzkumu a plánování od roku 1837 (kdy je tento obor poprvé definován), přes jeho expanzivní vývoj v období 50. až 60. let minulého století až po současné trendy. Důraz je kladen především na přínos jednotlivých výzkumných projektů a jejich metodologie pro rozvoj mediálního plánování. Pozornost je zaměřená především na moderní techniky a technologie výzkumu konzumace médií (peoplemetry, oční kamery apod.) a využití jejich výstupů pro správné zacílení komunikačního poselství k relevantním cílovým skupinám.

Povinná literatura:

STEEL, Jon. Reklama, průzkum, příprava a plánování. Brno: Computer Press, 2003. BARON, R., SISSORS, J. Advertising Media Planning. NY: McGrawHill, 2010.

Doporučená literatura:

KELLEY, L. D., JUGENHEIMER, D. W. Advertising Media Planning, M.E.Sharpe, 2008. GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999. McQUAIL, Denis. Úvod do masové komunikace: Praha: Portál, 1999. BERGER, A. A. Media Research Techniques. California: Sage Publications, 2006. České časopisy: Marketing&Media, Strategie, Trend Marketing Zahraniční časopisy: AdMap, AdAge, MediaWeek, Campaign Internetové servery: www.warc.com; www.uvdt.cz; www.ato.cz; www.apsv.cz; www.mra-net.org; www.nielsenmedia.com;

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1.Seznámení s jedním ze základních nástrojů současné marketingové komunikace a nezbytnou součástí stávajícího mediálního prostředí. 2. Vývoj mediálního výzkumu a plánování od roku 1837 (kdy je tento obor poprvé definován), přes jeho expanzivní vývoj v období 50. až 60. let minulého století až po současné trendy. 3. Přínos jednotlivých výzkumných projektů a jejich metodologie pro rozvoj mediálního plánování. 4. Moderní techniky a technologie výzkumu konzumace médií (peoplemetry, oční kamery apod.) a využití jejich výstupů pro správné zacílení komunikačního poselství k relevantním cílovým skupinám.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2010/2011 zimní semestr, platnost do: 2016/2017 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zápočet Zápočet 85  85
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2015/2016 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2014/2015 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2013/2014 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2012/2013 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2011/2012 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2010/2011 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku