121-0346/01 – Media planning and research (MEPV)
Gurantor department | Department of Economics Journalism | Credits | 3 |
Subject guarantor | Mgr. Daniel Köppl | Subject version guarantor | Mgr. Daniel Köppl |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 2 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2010/2011 | Year of cancellation | 2016/2017 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
to classify research projects
to judge a methodology of research projects
to give reasons for the use of technologies of research
to evaluate the use of research for the target group
Teaching methods
Seminars
Summary
Předmět Mediální plánování a výzkum je koncipován jako seznámení s jedním ze základních nástrojů současné marketingové komunikace a nezbytnou součástí stávajícího mediálního prostředí. Kurz seznamuje posluchače s vývojem mediálního výzkumu a plánování od roku 1837 (kdy je tento obor poprvé definován), přes jeho expanzivní vývoj v období 50. až 60. let minulého století až po současné trendy. Důraz je kladen především na přínos jednotlivých výzkumných projektů a jejich metodologie pro rozvoj mediálního plánování. Pozornost je zaměřená především na moderní techniky a technologie výzkumu konzumace médií (peoplemetry, oční kamery apod.) a využití jejich výstupů pro správné zacílení komunikačního poselství k relevantním cílovým skupinám.
Compulsory literature:
BARON, R., SISSORS, J. Advertising Media Planning. NY: McGrawHill, 2010.
Recommended literature:
KELLEY, L. D., JUGENHEIMER, D. W. Advertising Media Planning, M.E.Sharpe, 2008.
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Acquainting students with one of the basic instruments of the current marketing communication and with the necessary part of the existing media environment.
2. Development of media research and planning since 1837 (at that time this field was defined for the first time) through its expansive development in the period of the fifties and the sixties of the last century up to the current trends.
3. Benefit of research projects and their methodology for the development of media planning.
4. Modern techniques and technologies of media consumption research (people meters, camera eyes and the like) and the use of their outputs for the right targeting of communication messages to the relevant target groups.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction