121-0346/01 – Mediální plánování a výzkum (MEPV)
Garantující katedra | Katedra ekonomické žurnalistiky | Kredity | 3 |
Garant předmětu | Mgr. Daniel Köppl | Garant verze předmětu | Mgr. Daniel Köppl |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2010/2011 | Rok zrušení | 2016/2017 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
klasifikovat výzkumné projekty
posoudit metodologii výzkumných projektů
zdůvodnit využití technologií výzkumu
zhodnotit využití výzkumu pro cílovou skupinu
Vyučovací metody
Semináře
Anotace
Předmět Mediální plánování a výzkum je koncipován jako seznámení s jedním ze základních nástrojů současné marketingové komunikace a nezbytnou součástí stávajícího mediálního prostředí. Kurz seznamuje posluchače s vývojem mediálního výzkumu a plánování od roku 1837 (kdy je tento obor poprvé definován), přes jeho expanzivní vývoj v období 50. až 60. let minulého století až po současné trendy. Důraz je kladen především na přínos jednotlivých výzkumných projektů a jejich metodologie pro rozvoj mediálního plánování. Pozornost je zaměřená především na moderní techniky a technologie výzkumu konzumace médií (peoplemetry, oční kamery apod.) a využití jejich výstupů pro správné zacílení komunikačního poselství k relevantním cílovým skupinám.
Povinná literatura:
STEEL, Jon. Reklama, průzkum, příprava a plánování. Brno: Computer Press, 2003.
BARON, R., SISSORS, J. Advertising Media Planning. NY: McGrawHill, 2010.
Doporučená literatura:
KELLEY, L. D., JUGENHEIMER, D. W. Advertising Media Planning, M.E.Sharpe, 2008.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999.
McQUAIL, Denis. Úvod do masové komunikace: Praha: Portál, 1999.
BERGER, A. A. Media Research Techniques. California: Sage Publications, 2006.
České časopisy: Marketing&Media, Strategie, Trend Marketing
Zahraniční časopisy: AdMap, AdAge, MediaWeek, Campaign
Internetové servery:
www.warc.com; www.uvdt.cz; www.ato.cz; www.apsv.cz; www.mra-net.org; www.nielsenmedia.com;
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1.Seznámení s jedním ze základních nástrojů současné marketingové komunikace a nezbytnou součástí stávajícího mediálního prostředí.
2. Vývoj mediálního výzkumu a plánování od roku 1837 (kdy je tento obor poprvé definován), přes jeho expanzivní vývoj v období 50. až 60. let minulého století až po současné trendy.
3. Přínos jednotlivých výzkumných projektů a jejich metodologie pro rozvoj mediálního plánování.
4. Moderní techniky a technologie výzkumu konzumace médií (peoplemetry, oční kamery apod.) a využití jejich výstupů pro správné zacílení komunikačního poselství k relevantním cílovým skupinám.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky