121-0347/02 – Řízení médií (ŘÍM)

Garantující katedraKatedra ekonomické žurnalistikyKredity3
Garant předmětuIng. Jana Gibarti, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Jana Gibarti, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2011/2012Rok zrušení2016/2017
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
GIB15 Ing. Jana Gibarti, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 2+0

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

posoudit organizační strukturu daného typu média zhodnotit vztahy mezi jednotlivými profesemi uvést klady a zápory organizačních struktur jednotlivých typů mediálních organizací zdůvodnit řízení jednotlivých útvarů

Vyučovací metody

Přednášky

Anotace

Cílem předmětu je objasnit organizační strukturu médií a vztahy mezi jednotlivými útvary a profesemi, a to jak uvnitř redakce, tak i v celém médiu. Popsána bude provázanost jednotlivých složek - realizace, technické profese a samotných redakcí jednotlivých typů médií (tisk, rozhlas, televize, internet). Témata: Rozhodovací procesy při výběru a zpracování témat. Regionální redakce - jejich pozice v rámci celostátního média. Personalistika - řízení jednotlivých útvarů, předpoklady pro správný výběr podřízených. Řešení konkrétních situací - např. krizové (přírodní katastrofy, hromadná neštěstí) nebo zpracování zásadních událostí jako jsou např. volby: struktura vysílání, rozhodování o prioritách, sestavení týmu, rozdělení pravomocí. Finanční řízení.

Povinná literatura:

PLAMÍNEK, J. Vedení lidí, týmů a firem. Praha, Grada Publishing, 2008. DAIGELER, I. Vedení lidí v kostce. Praha, Grada Publishing, 2008.

Doporučená literatura:

DĚDINA, J. – ODCHÁZEL, J. Management a moderní organizování firmy. Praha, Grada Publishing, 2007. WIRTZ, B. W. Media and Internet Management. Berlin: Springer Gabler, 2011.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

ddddddddddddddddddddd

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Řešení editoriální politiky: vztah šéfredaktor - editoři - vedoucí rubrik - redaktoři. 2. Rozhodovací procesy při výběru a zpracování témat. 3. Regionální redakce - jejich pozice v rámci celostátního média. 4. Kariérní růst v rámci jednotlivých profesí i v celém systému. 5. Personalistika - řízení jednotlivých útvarů, předpoklady pro správný výběr podřízených. 6. Řešení konkrétních situací - např. krizové (přírodní katastrofy, hromadná neštěstí) nebo zpracování zásadních událostí jako jsou např. volby: struktura vysílání, rozhodování o prioritách, sestavení týmu, rozdělení pravomocí

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2011/2012 zimní semestr, platnost do: 2016/2017 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet Zápočet 85  85 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2015/2016 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2014/2015 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2013/2014 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2012/2013 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2011/2012 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2015/2016 zimní