121-0347/02 – Řízení médií (ŘÍM)
Garantující katedra | Katedra ekonomické žurnalistiky | Kredity | 3 |
Garant předmětu | Ing. Jana Gibarti, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Jana Gibarti, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2011/2012 | Rok zrušení | 2016/2017 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
posoudit organizační strukturu daného typu média
zhodnotit vztahy mezi jednotlivými profesemi
uvést klady a zápory organizačních struktur jednotlivých typů mediálních organizací
zdůvodnit řízení jednotlivých útvarů
Vyučovací metody
Přednášky
Anotace
Cílem předmětu je objasnit organizační strukturu médií a vztahy mezi jednotlivými útvary a profesemi, a to jak uvnitř redakce, tak i v celém médiu. Popsána bude provázanost jednotlivých složek - realizace, technické profese a samotných redakcí jednotlivých typů médií (tisk, rozhlas, televize, internet).
Témata: Rozhodovací procesy při výběru a zpracování témat. Regionální redakce - jejich pozice v rámci celostátního média. Personalistika - řízení jednotlivých útvarů, předpoklady pro správný výběr podřízených. Řešení konkrétních situací - např. krizové (přírodní katastrofy, hromadná neštěstí) nebo zpracování zásadních událostí jako jsou např. volby: struktura vysílání, rozhodování o prioritách, sestavení týmu, rozdělení pravomocí. Finanční řízení.
Povinná literatura:
PLAMÍNEK, J. Vedení lidí, týmů a firem. Praha, Grada Publishing, 2008.
DAIGELER, I. Vedení lidí v kostce. Praha, Grada Publishing, 2008.
Doporučená literatura:
DĚDINA, J. – ODCHÁZEL, J. Management a moderní organizování firmy. Praha, Grada Publishing, 2007.
WIRTZ, B. W. Media and Internet Management. Berlin: Springer Gabler, 2011.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
ddddddddddddddddddddd
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Řešení editoriální politiky: vztah šéfredaktor - editoři - vedoucí rubrik - redaktoři.
2. Rozhodovací procesy při výběru a zpracování témat.
3. Regionální redakce - jejich pozice v rámci celostátního média.
4. Kariérní růst v rámci jednotlivých profesí i v celém systému.
5. Personalistika - řízení jednotlivých útvarů, předpoklady pro správný výběr podřízených.
6. Řešení konkrétních situací - např. krizové (přírodní katastrofy, hromadná neštěstí) nebo zpracování zásadních událostí jako jsou např. volby: struktura vysílání, rozhodování o prioritách, sestavení týmu, rozdělení pravomocí
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky