121-0355/01 – Mediální produkt (MEPR)

Garantující katedraKatedra ekonomické žurnalistikyKredity4
Garant předmětuIng. Jana Gibarti, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Jana Gibarti, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2011/2012Rok zrušení2016/2017
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
GIB15 Ing. Jana Gibarti, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 0+3

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

popsat funkci mediálního produktu v médiích vysvětlit význam mediálního produktu pro publikum srovnat mediální produkty v jednotlivých typech médií

Vyučovací metody

Semináře
Ostatní aktivity

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s funkcemi mediálního produktu a s jeho významem pro publikum. Studenti se naučí uplatňovat jednotlivé žánry žurnalistiky v rámci jednotlivých typů médií, popsat funkci mediálního produktu v médiích, vysvětlit význam mediálního produktu pro publikum, srovnat mediální produkty v jednotlivých typech médií. Studenti v rámci cvičení vytvářejí pod dohledem odborníků z mediální praxe žurnalistické žánry pro jednotlivé typy médií (tisk, rozhlas, televize).

Povinná literatura:

BURNS, Lynette. S. Žurnalistika. Praktická příručka pro novináře. Praha: Portál, 2004. HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007.

Doporučená literatura:

JUST, Vladimír. Slovník floskulí 1 a 2, Praha: Academia, 2003 a 2005. RUSS-MOHL S., BAKIČOVA, H. Žurnalistika, komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha: Grada, 2005. KOLEKTIV. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost. Praha: Academia, nejnovější vydání.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

vybrat a posoudit základní ekonomické problémy zdůvodnit řešení ekonomických problémů ve společnosti zhodnotit řešení ekonomických problémů uvést klady a zápory možných řešení ekonomických problémů napsat žurnalistický text posoudit žurnalistický text provést kritiku žurnalistického textu

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2011/2012 zimní semestr, platnost do: 2016/2017 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet Zápočet 85  85 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2015/2016 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2014/2015 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2013/2014 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2012/2013 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (N6202) Hospodářská politika a správa (6202T095) Ekonomika a právo v žurnalistice P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2013/2014 zimní