121-0355/01 – Mediální produkt (MEPR)
Garantující katedra | Katedra ekonomické žurnalistiky | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Jana Gibarti, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Jana Gibarti, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2011/2012 | Rok zrušení | 2016/2017 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
popsat funkci mediálního produktu v médiích
vysvětlit význam mediálního produktu pro publikum
srovnat mediální produkty v jednotlivých typech médií
Vyučovací metody
Semináře
Ostatní aktivity
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty s funkcemi mediálního produktu a s jeho významem pro publikum. Studenti se naučí uplatňovat jednotlivé žánry žurnalistiky v rámci jednotlivých typů médií, popsat funkci mediálního produktu v médiích, vysvětlit význam mediálního produktu pro publikum, srovnat mediální produkty v jednotlivých typech médií. Studenti v rámci cvičení vytvářejí pod dohledem odborníků z mediální praxe žurnalistické žánry pro jednotlivé typy médií (tisk, rozhlas, televize).
Povinná literatura:
BURNS, Lynette. S. Žurnalistika. Praktická příručka pro novináře. Praha: Portál, 2004.
HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007.
Doporučená literatura:
JUST, Vladimír. Slovník floskulí 1 a 2, Praha: Academia, 2003 a 2005.
RUSS-MOHL S., BAKIČOVA, H. Žurnalistika, komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha: Grada, 2005.
KOLEKTIV. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost. Praha: Academia, nejnovější vydání.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
vybrat a posoudit základní ekonomické problémy
zdůvodnit řešení ekonomických problémů ve společnosti
zhodnotit řešení ekonomických problémů
uvést klady a zápory možných řešení ekonomických problémů
napsat žurnalistický text
posoudit žurnalistický text
provést kritiku žurnalistického textu
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky