151-0084/01 – Aplikace logistických metod v marketingu (.)
Garantující katedra | Katedra matematických metod v ekonomice | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. Ing. Jaromír Olšovský, CSc. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Jaromír Olšovský, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 5 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1999/2000 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
.
Vyučovací metody
Anotace
Předmět uvádí možnosti aplikací metod logistického inženýrství v marketingu, a
to v různých oblastech řízení nákupu, distribuce, retailingu a dopravy u
obchodních i výrobních organizací.
Povinná literatura:
1.Pernica, P.: Logistika (základy). VŠE Praha, 1991.
2.Pernica, P.: Logistický management. Praha 1998.
3.Jindra, J.: Obchodní logistika. VŠE Praha, 1992.
4.Schulte, P.: Logistika. Victoria Publishing, 1994.
5.Kotler,P.: Marketing Management. Victoria publ., 1991.
6.Pražská, L., Jindra, J.: Obchodní podnikání (retail management). Management
Press, Praha,1997.
7.Časopis: Logistika
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Význam logistiky pro marketing.
- vztahy logistiky a marketingu
- vymezení obsahu a cílů marketingové logistiky
- význam aplikací logistických metod v marketingu
2. Logistické systémy v jednotlivých oblastech nákupu, distribuce, retailingu
a dopravy.
- nákupní logistika u výrobních a obchodních organizací
- distribuční logistika u výrobních a velkoobchodních organizací
- logistické systémy retailingových organizací a v maloobchodním podnikání
- dopravní logistické systémy
3. Metody předvídání potřeb logistických výkonů v marketingu.
- prognostické metody v logistice
- metody benchmarkingu a mezipodnikových srovnávání
- aplikace statistických metod v logistice a marketingu
4. Metody řízení a plánování logistických funkcí v oblasti nákupu, distribuce,
retailingu a dopravy.
- metody kapacitního a lhůtového plánování
- tlačné a tažné systémy (PUSH a PULL systémy)
- systémy řízení a plánování MRP I (Material Requirement Planning) a MRP II
(Manufacturing Resources Planning)
- systémy DRP I (Distribution Requirement Planning ) a DRP II (Distribution
Resources Planning)
- Just-in-time, Quick-Response, Direct Product Profitability a další systémy
5. Marketingově orientovaný logistický informační systém.
- struktura a funkce LIS (Logistics Information System)
- systémy pro podporu rozhodování (DSS Decision Support Systems) orientované na
logistiku v marketingu
- možnosti využití expertních systémů v logistice
6. Kvantitativní a heuristické metody v marketingové logistice.
- aplikace optimalizačních úloh v marketingové logistice (matematické
programování, Lagrangeovy multiplikátory a d.)
- aplikace SWOT analýzy, BOX analýzy a dalších klasifikačních metod
7. Projektování integrovaných logistických systémů v marketingově řízených
organizacích.
- problémy spojené s dlouhodobým řízením a plánováním vývoje logistických systémů
- cíle, metody a strategie projektování logistických systémů
- metody navrhování a realizace integrovaných logistických systémů (studie
proveditelnosti, atd.)
Pozn.: Přednášky jsou co 14 dnů
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.