151-0090/01 – Statistické metody v marketingu (STMM)

Garantující katedraKatedra matematických metod v ekonomiceKredity4
Garant předmětuprof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.Garant verze předmětuprof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník3Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení1995/1996Rok zrušení2009/2010
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiamagisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
RAM35 prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Studenti se naučí elementární a pokročilé statistické metody užívané v marketingovém výzkumu. Poznají, jak získat statistická data, jak připravit vhodné dotazníky, jak aplikovat odpovídající statistické metody a jak by měly být získané výsledky správně vysvětleny a interpretovány.Získané znalosti jsou vyhodnocovány na případových studiích zaměřených na marketingový výzkum, reklamu, cenovou tvorbu a výrobkovou strategii. Využívá se SPSS a Excel.

Vyučovací metody

Anotace

Poskytnout základní i pokročilejší statistické metody používané v marketingu, zejména při výzkumu trhu, reklamě a propagaci, tvorbě cen, výrobkové strategii.

Povinná literatura:

1. Ramík, J., Statistické metody v marketingu - modul I, distanční studijní opora, EkF - VŠB, Ostrava 2003. 2. Ramík, J., Statistické metody v marketingu - modul II, distanční studijní opora, EkF - VŠB, Ostrava 2003.

Doporučená literatura:

1. J. Ramík, Š. Čemerková: Statistika A. Skriptum SU OPF, Karviná, 2000. 2. J. Ramík, Š. Čemerková: Statistika B. Skriptum SU OPF, Karviná, 2000. 3. J. Ramík, Š. Čemerková: Statistika pro ekonomy. CD - elektronický učební text, SU OPF, Karviná, 2001. 4. M. Přibová: Marketingový výzkum v praxi. Grada, Praha, 1996. 5. T.H. Wonnacot, R.J. Wonnacot: Statistika pro obchod a hospodářství, Victoria Publishing, Praha, 1993. 6. D.S. Tull, D.I. Hawkins: Marketing research - Measurement & Method. Macmillan Publ.Comp., N. York, Oxford, Singapore, Sydney, 1993. 7. Software: MS Excel(Nástroje, Analýza dat), SPSS

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 1960/1961 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (145) 51
        Zkouška Zkouška 100  0
        Zápočet Zápočet 45  0
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.FormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2005/2006 (M6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2004/2005 (M6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2003/2004 (M6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2002/2003 (M6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2001/2002 (M6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2000/2001 (M6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku