151-0090/01 – Statistické metody v marketingu (STMM)
Garantující katedra | Katedra matematických metod v ekonomice | Kredity | 4 |
Garant předmětu | prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc. | Garant verze předmětu | prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1995/1996 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Studenti se naučí elementární a pokročilé statistické metody užívané v marketingovém výzkumu. Poznají, jak získat statistická data, jak připravit vhodné dotazníky, jak aplikovat odpovídající statistické metody a jak by měly být získané výsledky správně vysvětleny a interpretovány.Získané znalosti jsou vyhodnocovány na případových studiích zaměřených na marketingový výzkum, reklamu, cenovou tvorbu a výrobkovou strategii. Využívá se SPSS a Excel.
Vyučovací metody
Anotace
Poskytnout základní i pokročilejší statistické metody používané v marketingu,
zejména při výzkumu trhu, reklamě a propagaci, tvorbě cen, výrobkové strategii.
Povinná literatura:
1. Ramík, J., Statistické metody v marketingu - modul I, distanční studijní
opora, EkF - VŠB, Ostrava 2003.
2. Ramík, J., Statistické metody v marketingu - modul II, distanční studijní
opora, EkF - VŠB, Ostrava 2003.
Doporučená literatura:
1. J. Ramík, Š. Čemerková: Statistika A. Skriptum SU OPF, Karviná, 2000.
2. J. Ramík, Š. Čemerková: Statistika B. Skriptum SU OPF, Karviná, 2000.
3. J. Ramík, Š. Čemerková: Statistika pro ekonomy. CD - elektronický učební
text, SU OPF, Karviná, 2001.
4. M. Přibová: Marketingový výzkum v praxi. Grada, Praha, 1996.
5. T.H. Wonnacot, R.J. Wonnacot: Statistika pro obchod a hospodářství, Victoria
Publishing, Praha, 1993.
6. D.S. Tull, D.I. Hawkins: Marketing research - Measurement & Method.
Macmillan Publ.Comp., N. York, Oxford, Singapore, Sydney, 1993.
7. Software: MS Excel(Nástroje, Analýza dat), SPSS
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.